Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Ankan - 16 januari 2009 17:00

Nu tar vi det här i turordning, Kakan är fullt frisk igen, hur det kan vända så snabbt kan jag inte förstå. Igår sov hon hela dagen, gick knappt att föra ett samtal med henne, hon varken åt eller drack och hade hög feber. Idag är febern borta, hon pratar och sjunger konstant, kan både äta och dricka och vill leka med kompis för det är sååååå tråkigt att bara var hemma med mamma! Kan bara konstatera att Kakan är helt återställd. Hade de vart jag som var sjuk hade jag inte återhämtat mig på en vecka, kan det också ha med åldern att göra?


Så kommer vi till min separation, det är nämligen så att jag har slängt ut min sambo sen flera år, Soffpotatisen! Jag slängde ut henne med buller och bång i söndags och stack sedan och tränade innan jag hann ångra mig.( ni som missat att läsa om min träningsvärk från det passet kan läsa det i inlägget "Första gången jag bloggar".) Det kändes så skönt att äntligen tagit tag våra problem, jag tycker inte att vi har haft bra ihop på väldigt länge men snäll som man är så har man inte sagt ifrån ordentligt. Jag har låtit henne trycka ner mig, trycka ner mig i soffan och sedan har jag knappt fått gått därifrån om det inte varit för att hämta något att äta eller dricka. Har jag försökt att få henne att göra någon aktivitet så gnäller hon jämt, det är kallt ute, jag har kråka i näsan, vi gör det i morgon och sen blir det inte av, finns ingen som har så många ursäkter som hon, jag lovar! Jaha tänker ni varför har du inte låtit hon vara hemma och gjort saker själv men det är som jag skrivit tidigare hon har tryckt ner mig i soffan, satt sig på mig och då är det inte lätt att komma därifrån för den tjejen är TUNG, tänk er själva hon har ju knappt rört på sig på 5 år!


Hon står och knackar på dörren nu och vill flytta in igen, hon har väl fått

reda på att jag och Kakan vart hemma och inte gjort så mycket, tror säkert

att jag saknar henne som den egotrippade person hon är men NOT de gör jag inte. Skulle inte förvåna mig om hon fått reda på att mitt träningspass blev inställt idag pga. av att ledaren är sjuk så nu tycker hon säkert att vi ska mysa i soffan hela helgen men tänk att de ska vi inte!Hon kommer inte innanför dörren, hon kan få stå därute och frysa röven av sig i kylan och den röven är inte liten!  Nä här ska tränas och oavsett hur mycket hon tjatar, smörar, tigger och ber så kommer hon inte in i mitt hus igen för hon är inte värd mig, jag förtjänar någonting mycket bättre!


Jag ska träna step på söndag, hoppas hon har fått reda på det med så

kanske hon förstår att hon är ratad. Eftersom träningen är inställd idag så

ska jag köra lite Guitar Hero nu, av det får man träningsvärk i fingararna och

underarmarna när man kör på hard. Även hjärna får jobba hårt för att se till att fingrarna hamnar där dom ska, vilket dom sällan gör för det går så satans fort.Ärligt talat så fattar jag inte hur en kille kan klara av GH för man ska ju  titta på tv, trycka på rätt knappar som dessutom är färgade och på detta ska man hålla takten, borde vara en omöjlighet men jag har sett med egna ögon flera killar som är grymt duktigta på detta.Den kille jag är mest imponerad av är 5 år och klarar nästan hela låtar på EXPERT! Hur är det möjligt? Du äger Poppen! En av mina vänner har legat i hård träning hela veckan för att klara av en låt på hard, hon har kämpat varje kväll och nu fick jag ett msn att hon klarat det och med 79% träffar!

Jag tänker inte låta henne bli bättre än mig, känner hornen i pannan börjar växa.


Nästa fredag vid den här tiden är det lite lull lull i huve för då har jag och brudarna precis kommit hem från after skiin på Högis och vi lyfter armarna till taket i ett stort fucking V.


 Det var allt för denna gången.


 // Anka    


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards