Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Nytt försök!

Av Ankan - 27 april 2009 21:48

Jaha då försöker jag blogga lite i dag istället få se om jag lyckas bättre.

I lördags var jag ute på min första cykelträning inför tjejvättern, jag och kompisen som ska genomföra tjejklassikern cyklade 4 mil vilket resulterade i en väldigt öm röv. Det var inte jobbigt alls konditionsmässigt, har fått låna värsta racer cykeln av T men tyvärr är sadeln stenhård. Är rädd att jag kommer att ta död på musen helt innan jag kommer i mål i Motala den 6/6, ja ja smällar man får ta. Det som grämer mig mer är att inte skorna fungerar när man cyklar, där ska jag sitta och gnessa i flera timmar och har inte ett steg till godo, det är smällar jag inte gillar att ta.


I söndags var Kakan med en kompis till Borlänge och tittade på EMD, vilka är hennes stora idoler just nu. När hon kom hem talade hon om att jag inte fick tvätta hennes kofta för hon hade fått en kram av snygg Erik sen sa hon: -Det är synd att jag inte är lite äldre för då tror jag att jag och Erik hade vart gifta. Mendåså där var det inget fel på självförtroendet!

Jag har aldrig haft någon idol när jag var yngre, jo en idolaffisch hade jag och det var på Duran Duran, tyckte dom var så snygga och sååå bra. Det var på den tiden man var syntare eller hårdrockare, jag var syntare och lite hårdrockare i smyg.


I tävlingen leder mitt lag med nästan 800 km mot tvåan. Jag ligger tvåa  av alla med 450 km och maratonlöperskan leder med 511 km men hon har inte laddat in några km på en vecka så hon leder säkert med mycket mer. Ner till trean och fyran är det 130 km, känner mig jagad för hon som ligger trea har klättrat snabbt sista veckan. I dag har jag fått i hop 22 km och det känns i fötterna nu men det går över till i morgon.


Hoppas ni inte blir trötta på mig för allt mitt prat om tävling och träning?

Men min fritid kretsar  runt detta och Kakan, hon tycker också att det är kul att följa med hur det går, ja för den delen tror jag hela min familj är engagerad i detta nu. Både mamma och pappa frågar först, Hur går det? Hur mycket har du gått i dag? Sen frågar dom hur vi mår :-)


Ha det bäst!

// Ankan



 
 
Ingen bild

stina

27 april 2009 23:31

Det är inte alls tråkigt att höra om träning o tävling! Jag följer med spänning dina framsteg och låter mig inspireras:)
Du är ju dessutom skitduktig så det klart du måste få skriva lite om det
Lycka till!

 
Tesstamente

Tesstamente

28 april 2009 21:05

Döda inte musen, köp såna där cykelbyxor med blöja/kudde istället. Eller tillverka egna för den delen;-)

http://tesstamente.blogg.se

 
Pia

Pia

28 april 2009 22:29

Det finns ju gelésadelskydd!!
Jag hejar på dig!!! ;o)
Kram!

http://anjocapi.blogg.se

 
Ankan

Ankan

29 april 2009 22:43

Tack för alla tips gällande sadeln, har cykelbyor, känns det inte bättre när jag cyklar nästa gång blir det gelsadel och dubbla blöjor :-)

http://ankanochkakan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ankan - 18 juni 2009 23:25

Vill önska er alla en riktigt trevlig Midsommar. Tack snälla segsliten för ditt stöd, men jag tycker du kan slappna av lite  med tummar och tår, tävlingen håller på till sista oktober. Annars kommer du få det väldigt jobbigt, jag vill ju inte att din...

Av Ankan - 14 juni 2009 22:09

Här kommer ett litet inlägg fast jag har sommaruppehåll, ett litet gästspel kan man kalla det för. Fast om man tänker på vädret så är det ju höst och jag godkänner mig själv att skriva lite. Förra lördagen bar det av till Motala för att avverka förs...

Av Ankan - 28 maj 2009 21:48

Hej hej, jag har bestämt mig för att ta sommarlov från bloggandet. Jag hinner inte med det nu och om jag hoppas jag kommer tillbaka till hösten uppvilad och med stor inspiration igen, Ha en underbar sommar och var rädda om er!   Kram Ankan ...

Av Ankan - 19 maj 2009 22:31

Läste Tesstamentets blogg i går och skrattde högt åt hennes beskrivning på en moppefärd hon gjort. Jag kom då att tänka på min första och det kan hända att det var den sista moppefärd också. Jag och några kompisar hade cyklat från badplaten till kios...

Av Ankan - 18 maj 2009 21:46

I dag har jag vart på säljkurs på huvudkontoret i Stockholm, den var både bra och nyttig När kursen startade fick vi göra en kortare presentation av oss själva, vart vi kom ifrån och vad vi jobbade med. När jag presenterade mig sa kursledare- Jaha de...

Ovido - Quiz & Flashcards