Alla inlägg den 19 april 2009

Av Ankan - 19 april 2009 22:00

Det är vad denna dag har bestått av, häcken är nerklipp,buskarna är ansade och lökarna har hittat fram då löven blivit bortkrattade, har även grävt ur komposthögen. Har en ek som är säkert 30 meter hög på min tomt, väldigt maffig när den är grön och fin, mindre rolig när den tappar alla blad på hösten. Jag har gjort misstaget när jag krattat upp löven att jag slängt dom på kompost högen med tron om att dom ska förmulta vilket dom inte gjort på de tre år jag snart har bott här. Förra hösten fick jag lära mig att det är så mycket garvsyra i bladen att det tar typ tar 100 år innan dom förmultar så idag fick jag hjälp av en kompis att ta bort alla löven från komposten, vi slängde löven i sopsäckar och körde sedan iväg det till närmaste majbrasa.


Jag avslutade dagen med en promenad på 14 km så nu värker mina fötter, kroppen är trött och det är dags att titta in i huvudet.


God natt!

Ankan

Ovido - Quiz & Flashcards