Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

Moppefärd!

Av Ankan - 19 maj 2009 22:31

Läste Tesstamentets blogg i går och skrattde högt åt hennes beskrivning på en moppefärd hon gjort. Jag kom då att tänka på min första och det kan hända att det var den sista moppefärd också.

Jag och några kompisar hade cyklat från badplaten till kiosken för att köpa glass och när vi kom dit var det ett gäng killar vi kännde som stod där och hängde. Vi började prata med dom och hur det var så helt plötsligt så kom jag på att jag skulle provköra den ena killens moppe. Jag hoppa upp på moppen slog på tänningen och vred på gasen dock lite för mycket och åkte rakt in och djupt in i häcken 100 m längre bort. Jag fick dra ut moppen medans kompisarna höll på att skratta ihjäl sig och när jag väl fick ut moppehelvetet så såg den ut som majstång, lövad och klar. Nu kan ni ju fundera hur kul det var på en skala 1-10 att gå fram till gänget och lämna tillbaka den. Men jag hade/har i alla fall roat många i många år men den färden.


Nu ska jag lägga mig och läsa Marika Kings bok Supernova, hon och jag har spelat handboll tillsammans i många år och höll även i hop i samma gäng ett tag, dock inte moppegänget. Marika är en tjej som alltid vart duktig, hon var bra på allt, kunde sjunga, skriva låtar, spela gitarr, duktig i handboll, skrev dikter så man började gråta, hade snygg handstil, hade topp betyg och har alltid var en snäll och omtänksam person. Nu är det några år sedan hon flyttade från stan och jag har bara sett henne någon enstaka gång. Sist jag såg henne var hon hög gravid och berättade att hon höll på att skriva en bok och nu har hon fått topprecentioner för den, så skoj!


Jag återkommer senare om vad jag tyckte om boken.


Hej så länge!

Ankan

 
 
Ingen bild

segsliten

19 maj 2009 23:28

800 km !!! Jag tror jag storknar! 8 kg, det blir 10g per km tror jag. Du blir väl inte så smal att du försvinner helt?
Kram ☺

 
Tesstamente

Tesstamente

2 juni 2009 22:54

Hahaaa, jag skrattar kanske ihjäl mig.. jo jag gör nog det:-D

Förstår sommarpausen, själv har jag countdown nu.. tråkigt, men jag hoppas få se dig igen.

Kram, kram, kram!

http://tesstamente.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ankan - 18 juni 2009 23:25

Vill önska er alla en riktigt trevlig Midsommar. Tack snälla segsliten för ditt stöd, men jag tycker du kan slappna av lite  med tummar och tår, tävlingen håller på till sista oktober. Annars kommer du få det väldigt jobbigt, jag vill ju inte att din...

Av Ankan - 14 juni 2009 22:09

Här kommer ett litet inlägg fast jag har sommaruppehåll, ett litet gästspel kan man kalla det för. Fast om man tänker på vädret så är det ju höst och jag godkänner mig själv att skriva lite. Förra lördagen bar det av till Motala för att avverka förs...

Av Ankan - 28 maj 2009 21:48

Hej hej, jag har bestämt mig för att ta sommarlov från bloggandet. Jag hinner inte med det nu och om jag hoppas jag kommer tillbaka till hösten uppvilad och med stor inspiration igen, Ha en underbar sommar och var rädda om er!   Kram Ankan ...

Av Ankan - 18 maj 2009 21:46

I dag har jag vart på säljkurs på huvudkontoret i Stockholm, den var både bra och nyttig När kursen startade fick vi göra en kortare presentation av oss själva, vart vi kom ifrån och vad vi jobbade med. När jag presenterade mig sa kursledare- Jaha de...

Av Ankan - 13 maj 2009 22:23

Vissa dagar går då mer undan än andra, i dag har det bara sagt swisch, swisch, swish. Dagen på jobbet gick fort som vanligt, man slipper verkligen fundera vad man ska göra och det gillar jag, När arbetsdagen var slut var det bara att hämta Kakan på s...

Ovido - Quiz & Flashcards