Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Ankan - 4 maj 2009 21:46

Nu har jag deklarerat, jag får tillbaka en slant och det ska nog räcka till att glasa in verandan tror jag. Har ingen riktig koll på vad kostar men det har min vän glasmästaren, så han får komma och mäta och räkna, hoppas hoppas min budget håller! Jag har även bytt däcken på bilen i helgen, än är inte underens tid förbi!


Jag är ganska låg nu, i fredas blev det bestämt att Kakan ska bo hos mig jämt, hon vill verligen inte bo hos sin far och hans sambo. Jag har kämpat med att hon ska åka dit i flera år nu, peppat henne, talat om att pappa längtar efter henne osv. men hon vill inte, utan har åkt dit för att hon inte haft något val och inte vill göra sin pappa ledsen. Sista två gångerna har dom ringt från skolan till mig på jobbet och sagt att Kakan bara gråter och vill att mamma ska komma, det går helt enkelt inte att ha det så här längre.

Kakans pappa tog det bra, blev ledsen men inte förvånad. Det här är en lång historia som jag inte väl dra upp här men nu ska hon bo här jämt och får åka till sin pappa och hälsa på när hon vill, så får vi se hur det blir framöver.


Tycker det är tråkigt att det blivit så här för Kakans del, nu kommer Kakans pappa ha noll koll på vad som händer i hennes liv och eftersom han aldrig ringde förut när hon var här två veckor i stöten så blir jag jävligt rädd för hur det ska bli nu men det lär väl visa sig ganska snart. Det värsta är att jag tror att Kakans pappas sambo är väldigt nöjd med att inte ha Kakan där mer. Hon har inga egna barn och nu slipper hon ta hänsyn till någon annans unge även om det bara var var tredje vecka. Kakans pappa säger själv att sambo blir konstig när Kakan kommer, precis som hon blir svartsjuk på Kakan men för fan gör något åt det då innan du förlorar din dotters förtroende för alltid!


Nog om denna tråkiga historia för denna gången men jag kommer säkert att skriva mer om detta för när man sitter här själv på kvällarna med alla tankar är det skönt att skriva av sig lite.


Ha det bra!

Ankan



Ovido - Quiz & Flashcards