Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Ankan - 8 maj 2009 21:47

Här är jag igen.....sitter i soffan, tar en öl och tittar på hocky, ser väl inte så lysande ut just nu för Sverige ligger under med 2 mål men det är en period kvar. Känner mig piggare idag, Kakan sover över hos mormor och morfar och jag tänkte gå ut och slänga min lurviga eller dom är faktiskt nyrakade. Fick order av min mamma att nu passar du på att gå ut och har lite kul, klok mamma jag har.

Blev bjuden på förfest men jag tackade nej, ville ut och ta en promenad och bara ta det lugnt innan men jag ska smsa dom när jag går hemifrånf så träffas vi ute.


I dag var jag till mina underbara kollegor i Falun, härligare gäng får man leta efter. Tyvärr har även det förtag som jag jobbar för drabbats av lågkonjukturen och vi fick veta för två veckor sen att dom måste säga upp personal igen, det var 80 st som fick gå i december och nu kommer ytterligare nerdragningar. Vi vet inte hur många och inte vilka personer det gäller men vi ska få besked i nästa vecka så stämningen är lite jobbig just nu, många funderingar och tankar. Jag sitter själv på mitt kontor och det  kontoret går jättebra men tyvärr går det inte lika bra överallt. Gänget i Falun står mig mycket nära och  i dagsläget vet vi alltså inte hur dom  eller jag kommer att drabbas, fasiken vad jobbigt sånt här är! Bara att invänta dagen D!


Jag måste tala om hur glad jag är för alla vänner jag träffat här, alla sköna och uppmuntrande kommentarer jag får, inte fan kan jag sluta blogga. Jag får blogga när jag har tid och lust utan krav på mig själv att jag måste göra det varje dag så ska jag nog kunna hänga mig kver här ett tag till :-)

Jag är inte den bästa på att kommemtera kommentarer men jag uppskattar dom mycket ska ni veta.


Ha en skön fredag kväll ,nu ska jag göra ett sista fix innan jag går.


Ha det bäst!

Ankan



Ovido - Quiz & Flashcards