Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Ankan - 15 januari 2009 15:44

Kakan bara sover och sover, har varit vaken max en timme sammanlagt hittills. Då gick hon från sin säng, lade sig i soffan och tittade på tv en stund och sedan somnade hon om igen. Hon svarar bara på tilltal, knappt det och då kan jag lova att hon verkligen är SJUK.Annars så låter det jämt ur hennes mun, pratar hon inte så sjunger hon, något sort läte är konstant i alla fall . Jag brukar inte behöva fundera vart i huset hon är för det hörs men idag är det så tyst.


Ska åka iväg och handla bara Kakan vaknar till liv. Behöver införskaffa lite mat som är snäll för magen när den är helt tom, det är väl lika bra att ladda kylskåpet inför helgen samtidigt. Jag tänkte göra en pastarätt i morgon kväll som goda vänner bjöd oss på för några månader sen ocn den har nu blivit en favorit hemma!

Skriver receptet här så kan ni också göra den om ni har lust.


Pastarullar med Kyckling! 
4 kycklingfiléer
200 g champinjoner
1 gul lök
2 msk matfett
1/2 tsk Sambal Oelek (jag brukar ha lite mer)
4 dl creme freich paprika chili smak (om det inte finns brukar jag köpa sweet chili creme freich och krydda med paprikapulver)
300 g färska lasangeplattor
4 dl matlagningsgrädde
2 dl ost
1. Strimla kycklingen, hacka löken och champinjonerna, fräs allt tills vätskan kokat in.
2. Tillsätt sambal oelek och creme freich, koka ca 10 min, smaka av med salt (krydda med paprikapulvret om du inte fick tag i rätt creme freich.)
3. Lägg fyllningen i lasangeplattorna och rulla till roulader och lägg skarven neråt i en ugnsfast form.
4. Häll på grädde och ost. Grädda i 200 grader i 20 min.
 
Mumsfillibabba!


 // Ankan 

 


Av Ankan - 15 januari 2009 11:27

Vaknade kl sex i morse av att jag hörde Kakan spy inne på toaletten. Jag gick dit och hittade en likblek tjej som satt på toa golvet. Det var inte många ord jag fick ur henne när jag frågade hur hon mådde eller rättare sagt så varje gången hon öppnade munnen för att säga något så kom det spyor istället för ord.


Vid åttatiden kunde jag bädda ner henne i sängen för då verkade det som det hade lugnat ner sig, hon hade väl fått ur sig allt och lite till.Kakan somnade nästan direkt men det sista hon sa innan hon somna var: - Mamma kom ihåg att ta vitpepparkorn nu så du slipper få det här. Det var min snälla, goa, omtänksamma lilla dotter som sa det.


Nu har hon sovit nästan hela tiden sedan åtta, det har kommit någon enstaka spya men det är inget i jämförelse med det vattenfall som kom i morse. Hon har även feber så hon fick en halv Alvedon nyss, nu får vi bara hoppas att hon får behålla den så länge att den hinner värka.


Jag fick ett sms av någon jag tycker mycket om för en liten stund sen som skrev: Kan Kakans magsjuka bero på att hennes tandställning har legat på ett mycket omlämplig ställe, i din sko!Vad svarar man på det:

Jag tycker om dig också :-)

Måste ju erkänna att om det vart 25 grader varmt ute och jag hade haft skorna på mig hela dagen så hade det nog inte luktat nybakade kanelbullar ur dom men att få magsjuka av dom, nä det vill jag inte gå med på!


Kakan ska egentligen åka till sin pappa imorgon men hon får stanna här till på lördag för det är ju onödigt att dom också ska bli smittade av magsjuka eller av min tåbirabakterie:-)

Jag äter fem vitpepparkorn varannan timme och jag tror att det tar död på allt, vad det än månne vara !


Men det finns dom som har det värre, hade inte vart så kul att irra omkring på Gazaremsan nu.


Hoppas ni mår bra!

// Ankan


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards