Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Ett gott recept till fredagsmyset.

Av Ankan - 15 januari 2009 15:44

Kakan bara sover och sover, har varit vaken max en timme sammanlagt hittills. Då gick hon från sin säng, lade sig i soffan och tittade på tv en stund och sedan somnade hon om igen. Hon svarar bara på tilltal, knappt det och då kan jag lova att hon verkligen är SJUK.Annars så låter det jämt ur hennes mun, pratar hon inte så sjunger hon, något sort läte är konstant i alla fall . Jag brukar inte behöva fundera vart i huset hon är för det hörs men idag är det så tyst.


Ska åka iväg och handla bara Kakan vaknar till liv. Behöver införskaffa lite mat som är snäll för magen när den är helt tom, det är väl lika bra att ladda kylskåpet inför helgen samtidigt. Jag tänkte göra en pastarätt i morgon kväll som goda vänner bjöd oss på för några månader sen ocn den har nu blivit en favorit hemma!

Skriver receptet här så kan ni också göra den om ni har lust.


Pastarullar med Kyckling! 
4 kycklingfiléer
200 g champinjoner
1 gul lök
2 msk matfett
1/2 tsk Sambal Oelek (jag brukar ha lite mer)
4 dl creme freich paprika chili smak (om det inte finns brukar jag köpa sweet chili creme freich och krydda med paprikapulver)
300 g färska lasangeplattor
4 dl matlagningsgrädde
2 dl ost
1. Strimla kycklingen, hacka löken och champinjonerna, fräs allt tills vätskan kokat in.
2. Tillsätt sambal oelek och creme freich, koka ca 10 min, smaka av med salt (krydda med paprikapulvret om du inte fick tag i rätt creme freich.)
3. Lägg fyllningen i lasangeplattorna och rulla till roulader och lägg skarven neråt i en ugnsfast form.
4. Häll på grädde och ost. Grädda i 200 grader i 20 min.
 
Mumsfillibabba!


 // Ankan 

 


 
 
Veronika

Veronika

15 januari 2009 21:05

Men så bra.....aldrig fel med förslag på mat!

http://verransblogg.bloggagratis.se

 
Stina

Stina

15 januari 2009 21:15

MUMS vad gott det där lät!
Hoppas Kakan är pigg nog att äta tills dess:)

http://ww.lurkarna.blogspot.com

 
Ankan

Ankan

16 januari 2009 00:52

Tips på nya maträtter är alltid bra, tycker man äter samma mat mest hela tiden. Kakan kan nog inte äta detta för det är lite drag i den så det är nog inte så snällt för magen.Men jag kan äta och frysa in det som blir kavr tills hon tillfrisknat.

http://ankanochkakan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ankan - 18 juni 2009 23:25

Vill önska er alla en riktigt trevlig Midsommar. Tack snälla segsliten för ditt stöd, men jag tycker du kan slappna av lite  med tummar och tår, tävlingen håller på till sista oktober. Annars kommer du få det väldigt jobbigt, jag vill ju inte att din...

Av Ankan - 14 juni 2009 22:09

Här kommer ett litet inlägg fast jag har sommaruppehåll, ett litet gästspel kan man kalla det för. Fast om man tänker på vädret så är det ju höst och jag godkänner mig själv att skriva lite. Förra lördagen bar det av till Motala för att avverka förs...

Av Ankan - 28 maj 2009 21:48

Hej hej, jag har bestämt mig för att ta sommarlov från bloggandet. Jag hinner inte med det nu och om jag hoppas jag kommer tillbaka till hösten uppvilad och med stor inspiration igen, Ha en underbar sommar och var rädda om er!   Kram Ankan ...

Av Ankan - 19 maj 2009 22:31

Läste Tesstamentets blogg i går och skrattde högt åt hennes beskrivning på en moppefärd hon gjort. Jag kom då att tänka på min första och det kan hända att det var den sista moppefärd också. Jag och några kompisar hade cyklat från badplaten till kios...

Av Ankan - 18 maj 2009 21:46

I dag har jag vart på säljkurs på huvudkontoret i Stockholm, den var både bra och nyttig När kursen startade fick vi göra en kortare presentation av oss själva, vart vi kom ifrån och vad vi jobbade med. När jag presenterade mig sa kursledare- Jaha de...

Ovido - Quiz & Flashcards