Direktlänk till inlägg 13 januari 2009

Det bor ett tandställningsmonster hos oss!

Av Ankan - 13 januari 2009 22:27

Så här är det att Kakan har sugit på tummen när hon var liten, gör det väl än idag när hon har svårt att somna fast hon snart är nio år. Hur som helst så har hon tryckt ut sina framtänder pga. detta och har fått tandställning.


 Första tandställningen hon fick var för ca 3 månader sen, det sista tandläkaren sa till oss innan vi gick därifrån var att, förvara alltid tandställningen i burken när du inte använder den. Har ni hundar hemma så ska du vara extra noga för hundar älskar materialet den är gjord av och käkar gärna upp dom! Nu har inte vi någon hund hemma men Kakans pappa med sambo har två stycken och där försvann den första tandställningen spårlöst. Dom letade överallt men den hittades inte någonstans och vår förklaring var att någon av hundarna fått sig en måltid bestående av hårt gummi och stål. Hoppas den smakade bra och hoppas det gjorde ont, väldigt ont när den kom ut andra vägen!


Så det var bara att ringa till tandläkaren och berätta vad som har hänt, beställa en ny och invänta en saftig räkning. Som tur är har Kakan en snäll tandläkare som sa att ni behöver inte betala för den här men om ni tappar bort den nya får ni betala för nästa. Nästa tänkte jag, här ska inte några fler tandställningar försvinna men nu har det skett! Borta sen igår kväll och jag har letat under sängar, madrasser, i och under soffan, på toaletten och i papperskorgar men icke!!!!När jag frågade Kakan vart hon trodde den tagit vägen så hon: - Jag tror att det finns ett tandställningsmonster som hoppade i väskan hos pappa och följde med hit och nu har han tagit min tandställning igen. Undrar jag om det inte var monstret själv som sa det för tandställningen har ju inte vart den hon älskat mest, det har vart mycket tandagnissel och tårar över den.


Jaha vad gör jag nu, jo jag får gillra en monsterfälla och lägga en slant som monstret får byta ut mot tandställningen. Det finns ju förstås en risk med detta och det är att jag får mata fällan med en slant varje kväll men det är ju värt ett försök. Räkning från tandläkaren på en ny kommer ju inte heller vara gratis. Nu ska jag gå och bygga fällan, återkommer om jag får någon fångst.


Vi hörs!

Ankan 


 
 
Ingen bild

Stina

13 januari 2009 23:31

Haha Lycka till med fällan!

 
Veronika

Veronika

14 januari 2009 20:42

Man får säga det samma...lycka till!

http://verransblogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ankan - 18 juni 2009 23:25

Vill önska er alla en riktigt trevlig Midsommar. Tack snälla segsliten för ditt stöd, men jag tycker du kan slappna av lite  med tummar och tår, tävlingen håller på till sista oktober. Annars kommer du få det väldigt jobbigt, jag vill ju inte att din...

Av Ankan - 14 juni 2009 22:09

Här kommer ett litet inlägg fast jag har sommaruppehåll, ett litet gästspel kan man kalla det för. Fast om man tänker på vädret så är det ju höst och jag godkänner mig själv att skriva lite. Förra lördagen bar det av till Motala för att avverka förs...

Av Ankan - 28 maj 2009 21:48

Hej hej, jag har bestämt mig för att ta sommarlov från bloggandet. Jag hinner inte med det nu och om jag hoppas jag kommer tillbaka till hösten uppvilad och med stor inspiration igen, Ha en underbar sommar och var rädda om er!   Kram Ankan ...

Av Ankan - 19 maj 2009 22:31

Läste Tesstamentets blogg i går och skrattde högt åt hennes beskrivning på en moppefärd hon gjort. Jag kom då att tänka på min första och det kan hända att det var den sista moppefärd också. Jag och några kompisar hade cyklat från badplaten till kios...

Av Ankan - 18 maj 2009 21:46

I dag har jag vart på säljkurs på huvudkontoret i Stockholm, den var både bra och nyttig När kursen startade fick vi göra en kortare presentation av oss själva, vart vi kom ifrån och vad vi jobbade med. När jag presenterade mig sa kursledare- Jaha de...

Ovido - Quiz & Flashcards