Direktlänk till inlägg 17 januari 2009

Varför gör alla det i smyg?

Av Ankan - 17 januari 2009 15:21

Sitter här längtar efter att få åka till Sälen på torsdag med brudarna, flickorna flicks är mina vänner sedan många år tillbaka. Vi har täffats  på olika sätt, två av dom lärde jag känna i mellanstadiet, tre av dom har jag spelat handboll med, en har vart min svägerska och en är svägerskan bästa kompis. Jag har känt dom i över 20 år och det är många minnen man har tillsammans, det är bra minnen som får mig att le.


Vi jobbar med olika saker det finns en lärarinna, en brand manager, en personalchef, en egen företagare, en hårfrisörska, en mammaledig, en chef och en stackars bagare. Om ni undrar varför det står stackars bagare så var det hon själv som skrev så i ett mail när vi hade peptalk inför Sälen förra fredagen, hon hängde inte riktigt med på alla mail som skickades och skrev: -det är inte lätt för en stackars bagare att förstå sig på det här med datorer. På hennes vistitkort tror jag att det står utvecklingsbagare men jag kanske ska beställa nya till henne :-) Oavsett vad vi jobbar med så har vi alltid jätte roligt när vi ses, det är tyvärr ganska sällan då inte alla bor i samma stad längre.


Jag är den enda som är singel av oss, 4 av dom är gifta och 3 förlovade och nu kommer vi till min fråga, varför gör alla det i smyg? Gifter sig i smyg!

Lärarinna gifte sig med endast närmaste släkten närvarande, så det var nästan i smyg!

Brand Managern gifte sig i Norge, i smyg!

Egna företagaren gifte sig i Sälen, i smyg!

Stackars bagaren gifte sig på västkustens klippor, i smyg!

Min kompis leksakstanten gifte sig i stadshuset för en månad sen, i smyg så klart!


Nu är det ju tre av brudarna som inte är gifta än men jag tror tyvärr inte att inte att jag kommer få någon bröllopsinbjudan av dom heller.

Personalchefen har vart tillsammans men sin sambo sen 1900 kallt och har dom inte kommit till skott än så blir det väl aldrig av.

Hårfrisörskan friade till sin sambo för säkert 10 år sen när det var skottår, han svarade JA. Men sen har det inte hänt något mer för frisörskan har inte hittat något datum än som dom kan gifta sig på. Sambo väntar på besked när han ska infinna sig i kyrkan för har hon friat så ska hon bestämma datum, så tyvärr det blir nog inte av där heller.

Den mammalediga är en typisk person som kommer att göra det i smyg, vet inte varför jag tro det men det är en känsla jag har:-)


Om jag någon dag träffar Mr Right och vi vill gifta oss så kommer jag inte att bjuda någon av ovanstående personer på bröllopet för dom verkar ju inte gilla roliga fester med god mat och dryck i goda vänners närvaro. Men samtidigt så vet jag ju att det är fel för vi ska ju åka till Sälen och göra allt detta tillsammans i dagarna tre och vi har gjort det massor av gånger förut.

Men har inte jag komma fått komma på deras bröllop så får dom inte komma på mitt eller, någon rättvisa här i värden måste det ju vara! Jag kommer alltså också att gifta mig i smyg!


Jag har ju dock ett stort problem innan jag kan verkställa mina hot, jag måste hitta MR Right först, kan han finnas i Sälen?  Det får avrapporteringen efter resan förtälja. Hur som helst så vet jag att det kommer att bli många skratt, skidåkning, afterskii, god mat och dryck och utgång på kvällarna. Jägermeister vet jag ju inte om det är så jävla gott men den kommer ändå att intas på after skii för det hör liksom till, näst intill ett tvång. Sen har vi den stora frågan, vem kommer  att bli Sälens Singstar?


Längtar, längtar, längtar!


Förresten så är Kakan sjuk igen, har spytt och har feber idag, vad är det för varannan dags sjuka hon har fått?


Livet blir sällan som man tänkt sig!

// Ankan


 
 
Ingen bild

Stina

17 januari 2009 22:55

Hmmm...jag hör också till "ismyg"-skaran. Vi hade varit tillsammans sen romartiden och funderade länge på hur vi skulle fira bröllopet. Till sist insåg vi att det bestyr som ett bröllop kräver troligen skulle få oss att låta det gå fler år, av ren slentrian. Så vi gifte oss hemma i vardagsrummet på nyårsafton och la festkassan på en vecka på annan ort.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ankan - 18 juni 2009 23:25

Vill önska er alla en riktigt trevlig Midsommar. Tack snälla segsliten för ditt stöd, men jag tycker du kan slappna av lite  med tummar och tår, tävlingen håller på till sista oktober. Annars kommer du få det väldigt jobbigt, jag vill ju inte att din...

Av Ankan - 14 juni 2009 22:09

Här kommer ett litet inlägg fast jag har sommaruppehåll, ett litet gästspel kan man kalla det för. Fast om man tänker på vädret så är det ju höst och jag godkänner mig själv att skriva lite. Förra lördagen bar det av till Motala för att avverka förs...

Av Ankan - 28 maj 2009 21:48

Hej hej, jag har bestämt mig för att ta sommarlov från bloggandet. Jag hinner inte med det nu och om jag hoppas jag kommer tillbaka till hösten uppvilad och med stor inspiration igen, Ha en underbar sommar och var rädda om er!   Kram Ankan ...

Av Ankan - 19 maj 2009 22:31

Läste Tesstamentets blogg i går och skrattde högt åt hennes beskrivning på en moppefärd hon gjort. Jag kom då att tänka på min första och det kan hända att det var den sista moppefärd också. Jag och några kompisar hade cyklat från badplaten till kios...

Av Ankan - 18 maj 2009 21:46

I dag har jag vart på säljkurs på huvudkontoret i Stockholm, den var både bra och nyttig När kursen startade fick vi göra en kortare presentation av oss själva, vart vi kom ifrån och vad vi jobbade med. När jag presenterade mig sa kursledare- Jaha de...

Ovido - Quiz & Flashcards