Direktlänk till inlägg 18 januari 2009

Idag känner jag mig nöjd med mig själv!

Av Ankan - 18 januari 2009 20:43

Har fått massor av saker gjorda, började med att stryka en  hög med tvätt, stryka är bland det tråkigaste jag vet. Är uppväxt med en mamma som stryker allt till och med trosor och kalsonger men det sker inte i det här huset. Jag har bestämt att det ända som behövs strykas är sängkläder och de få skjortor och blusar som vi äger men tar man tag i detta sällan så hinner det ändå bildas en hög nere i tvättstugan som stirrar surt på en när man ska ladda i en ny tvättmaskin. Tänk att det är nästan så man skäms när man tittar på högen varför gör man det? Det är ju bara mitt problem inget att skämma för.


När detta var gjort var det dags att packa Kakans väska för hon skulle åka hem till sin pappa. Jag ropade på Kakan när väska var klar och bad henne titta i den så att inte tandställningsmonstret hade hoppat i, hon vägrade. Jag satte mig demonstrativt på väskan och sa att detta överlever monstret aldrig så kan vi vara överens om att monstret inte finns mer? Hon titta på mig som om jag var dum i huvudet och sa okej då. Fine tänkte jag då är vi av med ytterligare ett problem idag.


Efter att jag skjutsat Kakan så drog jag igång en stor städning, bäddade rent i alla sängar, dammade, dammsög och torkade golven. Gjorde dessutom rent i ugnen, skurade rent fläkten och diskade filtret, varför gör man det så sällan? Jo för att det är så tråkigt men om man gjorde det oftare slapp man ju gnida så svetten rinner för att få det rent men nu är det gjort.


Sen var det bara att slänga på sig träningskläderna för ännu ett step pass, det var jobbig så in i h-vete, gick bättre förra söndagen. Idag var det bara en ända lång plåga nästan så det svartnade för ögonen på slutet. Trots detta så skrev jag upp mig på ett Body Pump pass i morgon och ytterligare ett step pass nästa söndag. Vill man bli fin får man lida pin! Soffpotatisen fattar du att det är slut mellan oss nu, på riktigt!


Hann inte mer än innanför dörren hemma så ringde en av tjejerna som ska med till Sälen och sa att hon kunde hänga med och handla maten, vi gjorde inköpslista så att det ska gå lätt och snabbt när vi kommer till affären. När jag lagt på luren och tittade på listan så slog mig tanken, hur ska vi få plats med all mat, 4 tjejers packning för fyra dagar+ skidkläder+ sängkläder+ minst två par skor var+ alkoholen+ pjäxor+ singstar med spel+ denna laptop med högtalare och förstärkare och allt detta ska in i min bil, tjohoo vad det kommer att skita sig! Finns ingen annan bil vi kan packa i heller för två av tjejerna kommer inte till Sälen förrän på fredag eftermiddag och den andra bilen åker från Stockholm. Vet i tusan om vi inte får inhandla alkoholen i Sälen, för därifrån och till Högis kan man ju sitta trångt och med saker i knäna men inte hela vägen dit.Eller jag kommer ju att köra så mig går det ju ingen nöd på:-)


Känns helt okej fast det är söndag kväll när man bara ska jobba tre dagar och det är ju även dan före dan före dan före dan före doppardagen!


Bra spelat Sverige mot Korea.


// Ankan  


 
 
Naom

Naom

18 januari 2009 23:07

tittar in o säger hej ! Återkommer ;)
N

http://n-a-o-m.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Stina

19 januari 2009 00:09

Shit vad du har varit ambitiös med städning och träning! I´m impressed!
Skicka över lite av de där "gno-fingrarna" hit är du snäll...Idag var jag nära att starta liknande projekt, men jag kom till en hög med papper att sortera sen löste jag korsord och gick en promenad haha...Jaja kanske kommer städnojjan till mig i morgon.
Ha så kul i fjällen!
kram

 
Ankan

Ankan

19 januari 2009 01:20

Ja du Stina, jag är lite rädd om dom där gno-fingrarna, det är ju inte allt för ofta dom dyker upp så jag vet inte om jag vågar skicka iväg dom så långt hemifrån :-)

http://ankanochkakan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ankan - 18 juni 2009 23:25

Vill önska er alla en riktigt trevlig Midsommar. Tack snälla segsliten för ditt stöd, men jag tycker du kan slappna av lite  med tummar och tår, tävlingen håller på till sista oktober. Annars kommer du få det väldigt jobbigt, jag vill ju inte att din...

Av Ankan - 14 juni 2009 22:09

Här kommer ett litet inlägg fast jag har sommaruppehåll, ett litet gästspel kan man kalla det för. Fast om man tänker på vädret så är det ju höst och jag godkänner mig själv att skriva lite. Förra lördagen bar det av till Motala för att avverka förs...

Av Ankan - 28 maj 2009 21:48

Hej hej, jag har bestämt mig för att ta sommarlov från bloggandet. Jag hinner inte med det nu och om jag hoppas jag kommer tillbaka till hösten uppvilad och med stor inspiration igen, Ha en underbar sommar och var rädda om er!   Kram Ankan ...

Av Ankan - 19 maj 2009 22:31

Läste Tesstamentets blogg i går och skrattde högt åt hennes beskrivning på en moppefärd hon gjort. Jag kom då att tänka på min första och det kan hända att det var den sista moppefärd också. Jag och några kompisar hade cyklat från badplaten till kios...

Av Ankan - 18 maj 2009 21:46

I dag har jag vart på säljkurs på huvudkontoret i Stockholm, den var både bra och nyttig När kursen startade fick vi göra en kortare presentation av oss själva, vart vi kom ifrån och vad vi jobbade med. När jag presenterade mig sa kursledare- Jaha de...

Ovido - Quiz & Flashcards