Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

Nu är det vardag igen!

Av Ankan - 26 januari 2009 18:58

Nu är man hemkommen efter en trevlig och rolig helg med tjejerna. Har lite känningar av magkatarr måste bero på all fjälluft och hälsofil som intagits. Vi blev sju stycken, vi var faktiskt 8 st i två timmar. Brand Manager kom på fredag eftermiddag jätteglad för att magsjukan gått över hemma i familjen, hon kom direkt till oss andra på afterskin sen åkte vi hem till stugan. När vi vart där en timme kände hon hur hon började bli illa mående och bubblig i magen så hon vågade inte vara kvar om hon skulle smitta oss andra. Hon fick med sig en spypåse för att åka halva vägen hem och sova hos sina föräldrar. Hon fick åka 75 mil på en dag för att vara med några få timmar, vi led med henne. Spy påsen blev använd! På lördagen fick lärarinnan huvudvärk och feber så hon missade allt den dagen, låg nerbäddad i sängen på kvällen när vi andra gick ut, vi led med henne med. När man är sjuk vill man vara hemma och inte i en stuga där det är fest.


Men det var inte bara sjukdomar, det var många skratt och roligheter också. Tror hårfrisörskan stod för det som fick oss att skratta högst och det var när vi skulle åka taxibuss till Högis och helt plötsligt så ramlar hon av stolen ner i golvet och utbrister till chauffören - Vilken sladd du gjorde! Grejen var den att det var raksträcka och han körde sakta för det var dåligt väglag, men det är väl klart man försöker skylla på någon när man bara rasar av stolen.


På fredagen var vi ut och käkade på Högis och det var nog den otrevligaste servitör jag vart med om, jävla surpitt! När man betalar 455:- för en liten sketen köttbit som de påstod var en pepparstek, dock utan peppar på och till detta fick vi vanliga Mc Donalds strips och en pepparsås kan man ju hoppas på att få ett vänligt bemötande i alla fall men icke! Han fick ingen dricks och skulle inte heller ha ett korvöre. Kul hade vi senare på kvällen ändå, det dansades, dracks och skrattades.


På lördagen var det snökaos ute så vi satt inne på dagen och spelade kort, mitt i matchen så körde en bil i diket precis utanför stugan. Så vi klädde på oss för att göra dagens gärning, vissa i bara långkalsonger och jacka. Vi var 10 personer först men vi klarade inte av att få upp bilen. Det kom det ett gäng killar på skidor förbi även dom hjälpte till och efter minst en halvtimme fick vi upp bilen, vi kunde nöjda gå in, spela klart kortspelet och ta en pilsner till, hårfrisörskan vann och jag kom sist. På lördag kväll var vi ut igen men då var vi lite segare, hårfrisörskan var piggast.


Vi har även avverkat 3 stycken afterskiin, vilket drag det är! På fredagen var det över 2000 personer som stod och öste till Rydell & Qvick, var svettigare än efter ett step pass så lite träning har det faktiskt blivit. Jag och den stackars bagaren åkte slalom på fredagen, när vi kom fram till backen inser jag att jag glömt mina pjäxor i stugan så det var bara att hyra, vilket klappträ man är.


Helgens singstar blev personalchefen utan tvekan, hon spöa alla!


Det konstaterades att den stackars bagaren är lik Carrie i sex in the city, så det är nog inte så synd om henne :-)


Den mamma ledig var orolig för att hon glömt bort hur man dansar men det klarade hon galant.


Mr Right var säkert där men vi träffades aldrig men det kanske vi gör nästa år för då åker vi dit igen;.)


 // Ankan     


 
 
Ingen bild

Stina

26 januari 2009 19:44

Hahaha ja det var ju en fin frånskyllning:)
Ni som var pigga verkar haft skoj, skulle kännas bra eländigt att ligga med feber o titta på....stackare:)

 
Ingen bild

stina

26 januari 2009 22:46

Värsta bilmekkartjejerna:) det där hade ni väl klarat utan killgänget om ni bara fått lite mer tid på er:):)
Själv har jag gjort snöänglar och skottat...och promenerat....

Välkommen hem!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ankan - 18 juni 2009 23:25

Vill önska er alla en riktigt trevlig Midsommar. Tack snälla segsliten för ditt stöd, men jag tycker du kan slappna av lite  med tummar och tår, tävlingen håller på till sista oktober. Annars kommer du få det väldigt jobbigt, jag vill ju inte att din...

Av Ankan - 14 juni 2009 22:09

Här kommer ett litet inlägg fast jag har sommaruppehåll, ett litet gästspel kan man kalla det för. Fast om man tänker på vädret så är det ju höst och jag godkänner mig själv att skriva lite. Förra lördagen bar det av till Motala för att avverka förs...

Av Ankan - 28 maj 2009 21:48

Hej hej, jag har bestämt mig för att ta sommarlov från bloggandet. Jag hinner inte med det nu och om jag hoppas jag kommer tillbaka till hösten uppvilad och med stor inspiration igen, Ha en underbar sommar och var rädda om er!   Kram Ankan ...

Av Ankan - 19 maj 2009 22:31

Läste Tesstamentets blogg i går och skrattde högt åt hennes beskrivning på en moppefärd hon gjort. Jag kom då att tänka på min första och det kan hända att det var den sista moppefärd också. Jag och några kompisar hade cyklat från badplaten till kios...

Av Ankan - 18 maj 2009 21:46

I dag har jag vart på säljkurs på huvudkontoret i Stockholm, den var både bra och nyttig När kursen startade fick vi göra en kortare presentation av oss själva, vart vi kom ifrån och vad vi jobbade med. När jag presenterade mig sa kursledare- Jaha de...

Ovido - Quiz & Flashcards