Direktlänk till inlägg 14 april 2009

Borta bra men hemma bäst!

Av Ankan - 14 april 2009 21:53

Nu har vi hittat hem till Dalarna igen, vi har haft det jättebra. Lite för mycket god mat bara, mamma tror man måste äta en gång i timmen det gjorde man ju inte ens när man amma. Hon dukade fram något hela tiden, var det inte mat så var det fika eller så var det snacks och öl. Vi gick på det varje gång dessutom, öppnade munnen lydigt och åt och drack tills man nästan sprack.

En eftermiddag hade jag lite ont i magen,  Kakan såg väl på mig att jag inte mådde bra och frågade vad det var. Jag har bara lite ont i magen svarade jag - Oj har du äggförlossning nu igen sa Kakan. Ja du, mormors mat kan få dom mest konstiga saker att ske.


Tur att man stack från  stugan ibland för att åka skidor så man hann göra av med någon kalorier också. Föret var tyvärr inte det bästa, det var sorbesnö i backarna och det gör att det blir tungkört, låren darra på mig när man kört fyra fem åk och det var bara att sätta sig och vila en stund. Kakan har blivit riktigt duktig på slalom, jag har fullt sjå att hänga med henne, hur kunde det bli så? Jag har ju åkt slalom i 30 år mer än henne, då ska väl inte hon bara komma och åka ifrån mig helt plötsligt. Ouppfostrad är vad hon är!


Glömde kameran hemma, var väl rädd för att tappa bort den så jag har inte några fina kort att visa er tyvärr, tog några med mobilen men dom vart inte så bra.


Nu håller jag på att tvätta, packa upp och packa ny väska, Kakan ska till sin pappa i morgon och vara där till på söndag. Blev en liten annan variant denna gången eftersom hon egentligen skulle ha åkt till honom på långfredagen.


Jag är i alla fall lite stolt att jag varje morgon i Trysil gick upp klockan åtta och gick minst 6 km innan frukosten, tur var väl det med tanke på mammas matvanor, hade nog inte fått på mig jeansen i dag annars.


Nu är det dags att ladda tvättmaskinen igen, vi hörs i morgon igen.


Hej hopp!


// Ankan

 
 
T

T

14 april 2009 23:53

Välkommen hem! :D
Tack för dina goa ord.
Mysigt har ni haft det. Duktig har du varit också. Promenader, slalom och all motion. Jag har dessvärre sunkat ihop helt efter påsken. Men man får väl ta nya tag.
Hmm, bajs-historien är allt lite pinsam.

Kram!

http://modestymom.blogg.se

 
Ingen bild

Stina

15 april 2009 10:26

Välkommen tillbaka!
Lite extra och god mat över storhelgen är nog inte så farligt, du verkar ju ha vägt upp det bra med träning ändå:)
kram

 
segsliten

segsliten

15 april 2009 14:07

Tur att du kunde röra lite på dig, annars hade det väl varit tungt att återuppta vanan att ge sig ut och springa. Hur ligger du till förresten? Jag hoppas verkligen att du vnner resan!
:D Äggförlossning!!! Det är inte alltid lätt att komma ihåg alla konstiga ord!
Kram ☺

http://permanentformsvacka.blogspot.com

 
Pia

Pia

15 april 2009 18:50

Ni verkar ha haft en härlig påskledighet.. mat och sötsaker hör ju till såna helger.. bara att ta sig i kragen när vardagen kommer.. ;o)
Känner mig bättre idag.. Åker hemåt i morgon.. Kram!

http://anjocapi.blogg.se

 
nipe

nipe

15 april 2009 20:16

6 km innan frukost är inte illa alls, vilken bedrift!

http://enlitenplatsietern.blogspot.com

 
Tesstamente

Tesstamente

15 april 2009 21:46

Vad är det med mammor och tvångsätning? Min mage putar fortfarande oroväckande efter helgens ofrivilliga frosseri.

http://tesstamente.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ankan - 18 juni 2009 23:25

Vill önska er alla en riktigt trevlig Midsommar. Tack snälla segsliten för ditt stöd, men jag tycker du kan slappna av lite  med tummar och tår, tävlingen håller på till sista oktober. Annars kommer du få det väldigt jobbigt, jag vill ju inte att din...

Av Ankan - 14 juni 2009 22:09

Här kommer ett litet inlägg fast jag har sommaruppehåll, ett litet gästspel kan man kalla det för. Fast om man tänker på vädret så är det ju höst och jag godkänner mig själv att skriva lite. Förra lördagen bar det av till Motala för att avverka förs...

Av Ankan - 28 maj 2009 21:48

Hej hej, jag har bestämt mig för att ta sommarlov från bloggandet. Jag hinner inte med det nu och om jag hoppas jag kommer tillbaka till hösten uppvilad och med stor inspiration igen, Ha en underbar sommar och var rädda om er!   Kram Ankan ...

Av Ankan - 19 maj 2009 22:31

Läste Tesstamentets blogg i går och skrattde högt åt hennes beskrivning på en moppefärd hon gjort. Jag kom då att tänka på min första och det kan hända att det var den sista moppefärd också. Jag och några kompisar hade cyklat från badplaten till kios...

Av Ankan - 18 maj 2009 21:46

I dag har jag vart på säljkurs på huvudkontoret i Stockholm, den var både bra och nyttig När kursen startade fick vi göra en kortare presentation av oss själva, vart vi kom ifrån och vad vi jobbade med. När jag presenterade mig sa kursledare- Jaha de...

Ovido - Quiz & Flashcards