Direktlänk till inlägg 18 april 2009

Hörnsoffa!

Av Ankan - 18 april 2009 22:48

Kakan börjar bli väldigt intresserad av hur man gör barn och frågar mycket om det. Vad är hångla? Är det skönt?  Hur gör man när man kysser?  Killen stoppar väl bara in snoppen i tjejen när man ska ha barn för det verkar så äcklig, visst är det det? Du och pappa har väl bara gjort det en gång?


Ibland vet man fasiken inte vad man ska svara på alla frågorna och jag försöker då slingra mig ur på något snyggt sätt. Idag var jag däremot inte så smidig i mitt svar när Kakan frågade om det gör ont att föda fram en bebis.

- Ja du kan ju fundera på hur det skulle kännas att skita ut en hörnsoffa säger jag skämtsamt och helt opedagogiskt. Kakan tittar på mig med stora ögon och säger -Det måste ju göra skitont men varför just en hörnsoffa?

 - Jo det är i svängen som axlarna ska ut svarar jag. Kakan tittar på mig igen, ser fundersam ut och efter en stund säger hon -Undra vilken sång jag ska sjunga när jag ska föda barn, det måste vara en lång sång.

Till er som inte läst mitt inlägg där jag beskrev hur det låter när Kakan är på toa för att göra nummer två så är det så att hon alltid sjunger när hon bajsar och en hörnsoffa kräver ju sin sång.


Hoppas jag inte förstört henne helt men jag är nog mest rädd att hon ska berätta på skolan vad jag sagt, då får jag väl kvarsittning i flera år. Ibland borde jag lära mig att inte skämta om allt och speciellt inte till en nioåring. 


Nu är det sängdags, ska klippa häcken och ansa busken i morgon och då krävs det att man är utvilad.


God natt!

Ankan



 
 
Ingen bild

stina

19 april 2009 09:57

Hahaha!

 
Veronika

Veronika

19 april 2009 11:45

Lycka till med häcken :D

Ha ha ha.....de var en annan beskrivning på barnafödande....hörnsoffa! Annars är klassikern att skita en vattenmelon.

Jag har klämt ur mig tre hörnsoffor av samma modell:D

http://verransblogg.bloggagratis.se

 
Pia

Pia

19 april 2009 13:41

Hahahaha, ärlighet varar längst, eller??!! ;o) För det är ju rena rama sanningen!!!

http://anjocapi.blogg.se

 
Ingen bild

segsliten

20 april 2009 10:04

Det liknade något jag sa häromdagen, fast inte till barnen dock.
Du kan ju alltid föreslå att hon lär sig någon lång musikallåt, jag tror att Andrew Lloyd Webber har några riktiga långkörare i sin repertoar!
Kram ☺

 
nipe

nipe

21 april 2009 22:43

Stairway to heaven med Led Zeppelin, den är väl typ 8 minuter eller nåt. Man kan ju köra den på repeat om man vill...
Men haha, en hörnsoffa, hur tänkte du där?
Min dotter på 6 år har ännu inte frågat, hon verkar liksom inte bry sig om hur de kommer in i magen.

http://enlitenplatsietern.blogspot.com

 
Tesstamente

Tesstamente

28 april 2009 21:04

Du får aldrig ändra din pedagogik, spelar ingen roll om du får livstids kvarsittning, hahaaa:-D Härliga anka!

http://tesstamente.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ankan - 18 juni 2009 23:25

Vill önska er alla en riktigt trevlig Midsommar. Tack snälla segsliten för ditt stöd, men jag tycker du kan slappna av lite  med tummar och tår, tävlingen håller på till sista oktober. Annars kommer du få det väldigt jobbigt, jag vill ju inte att din...

Av Ankan - 14 juni 2009 22:09

Här kommer ett litet inlägg fast jag har sommaruppehåll, ett litet gästspel kan man kalla det för. Fast om man tänker på vädret så är det ju höst och jag godkänner mig själv att skriva lite. Förra lördagen bar det av till Motala för att avverka förs...

Av Ankan - 28 maj 2009 21:48

Hej hej, jag har bestämt mig för att ta sommarlov från bloggandet. Jag hinner inte med det nu och om jag hoppas jag kommer tillbaka till hösten uppvilad och med stor inspiration igen, Ha en underbar sommar och var rädda om er!   Kram Ankan ...

Av Ankan - 19 maj 2009 22:31

Läste Tesstamentets blogg i går och skrattde högt åt hennes beskrivning på en moppefärd hon gjort. Jag kom då att tänka på min första och det kan hända att det var den sista moppefärd också. Jag och några kompisar hade cyklat från badplaten till kios...

Av Ankan - 18 maj 2009 21:46

I dag har jag vart på säljkurs på huvudkontoret i Stockholm, den var både bra och nyttig När kursen startade fick vi göra en kortare presentation av oss själva, vart vi kom ifrån och vad vi jobbade med. När jag presenterade mig sa kursledare- Jaha de...

Ovido - Quiz & Flashcards