Alla inlägg den 14 februari 2009

Av Ankan - 14 februari 2009 16:17

Det var en trevlig tur vi var på, åkte vid halv fyra eller vi skulle ha åkt då men grabbarna var en kvart sena, tur att det inte var jag som var sen för det hade jag fått äta upp i så fall. Hockeymatchen var så där, Leksand vann med 5-2  men det var inget storspel, dom laddar väl inför kvalet.

Efter matchen åkte vi hem och var in en vända på krogen men det var trist så vi köpte pizzor och åkte hem till mig och spelade kort istället och drack grogg, groggen känndes ju onödig i morse när man vaknade och tungan satt fast klistrad i gommen och man var torr i halsen! Gillar dom här killarna, dom är lättsamma och roliga, man trivs i deras sällskap.


Det blev inte 15 öl och en kvarting, det blev 6 öl, lite mintu och en grogg men det var fullt tillräckligt, är seg och trött idag.

Tog mig en långpromenad i alla fall, solen sken från klarblå himmel och det var jätteskönt, det skulle bli lika fint i morgon så vi får nog en fin dag i slalombacken.

Kakan var med sin morbror och åkte pulka i två timmar, sedan grädda dom våfflor och jag kom dit precis när dom skulle ätas, perfekt dagen efter mat.

Ikväll har vi blivit hembjudna till mor och far på alla hjärtans dag middag så jag behöver inte laga mat då heller, vilket flyt man har ibland!


Nu ska jag duscha så att mamma och pappa får se en lite piggare dotter än den som sitter och bloggar just nu :-)


Ha en skön alla hjärtans kväll!


// Ankan

Ovido - Quiz & Flashcards