Direktlänk till inlägg 4 februari 2009

Är trött!

Av Ankan - 4 februari 2009 18:14

Gårdagen var hektisk, jobbade till halv fem, hämtade Kakan på fritids och skjutsade henne till mormor för jag skulle iväg på träning. Kände mig stark på träningspasset, orkade med allt och klarade alla kombinationer. Svetten sprutade och man kunde vrida ur tröjan efteråt men det var en skön känsla i kroppen. Efter träningen var det bara att hämta Kakan, hem och duscha, laga mat, käka, plocka undan, göra läxor med Kakan och mysta en stund med henne innan det var läggdags, då var klockan redan nio.


När Kakan somnat var det bara att ta fram jobbdatorn och sätta sig jobba, jag fick den stora äran att göra det chefen inte gjort, man tackar allra ödmjukast. Satt med det till klockan var ett på natten men nu är det gjort! Fick förresten mitt anställningskontrakt idag men det var inte många rätt på det. så det var bara att lägga det i strimlaren, ringa chefen och be om ett nytt.


Var så trött att jag såg vindögt när klockan ringde i morse, hade lust att slänga ut den genom fönstret och somna om men det var bara att försöka ruska igång liket med en iskall dusch. Vågade inte ens ligga och snooza en stund med risk för att jag skulle råka trycka av larmet och försova mig idag igen. Gjorde det nämligen i måndags, Kakan kom inrusande i mitt sovrum och skrek: - Mamma vakna klockan är kvart över åtta! Shit  man får ju hjärtklappningar och stillestånd i hjärnan först, sen var det bara att ringa till skolan  och tala om vad som hänt, Kakan var på plats klockan nio. Jag sitter själv på mitt kontor så jag var inte saknad av någon, jag hoppas att jag snart får en kollega, saknar verkligen det.


Idag fick en fd kollega till mig, nummera en god vän nytt jobb och jag är så glad för hennes skull, det var hon verkligen värd! Han som har anställt henne har precis gjort sin bästa rekrytering någonsin, grattis till honom säger jag.


Från det ena till det andra,

Kvinnan till expediten:
- Hur i allsindar kan den här lilla handväskan vara så dyr??


Expediten:
- Jo du förstår, den är gjord av penisskinn, så om du smeker den blir det en resväska! 


En sådan väska vill jag ha, så praktiskt!


Från det andra till det tredje, 

Måste erkänna att jag är lite nyfiken på vilka det är som läser min blogg :-) Kul att ni gör det!


// Ankan   
 
 
Ingen bild

Stina

4 februari 2009 19:47

Jag är en flitig läsare som du nog märkt för längesen:) Det är kul när man får veta vilka som är inne på ens blogg, även om de inte alltid kommenterar.
Vilken förfärligt späckad dag du haft!!! Tur att du har börjat träna, för det ger en mer energi att fixa allt det där andra:)
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ankan - 18 juni 2009 23:25

Vill önska er alla en riktigt trevlig Midsommar. Tack snälla segsliten för ditt stöd, men jag tycker du kan slappna av lite  med tummar och tår, tävlingen håller på till sista oktober. Annars kommer du få det väldigt jobbigt, jag vill ju inte att din...

Av Ankan - 14 juni 2009 22:09

Här kommer ett litet inlägg fast jag har sommaruppehåll, ett litet gästspel kan man kalla det för. Fast om man tänker på vädret så är det ju höst och jag godkänner mig själv att skriva lite. Förra lördagen bar det av till Motala för att avverka förs...

Av Ankan - 28 maj 2009 21:48

Hej hej, jag har bestämt mig för att ta sommarlov från bloggandet. Jag hinner inte med det nu och om jag hoppas jag kommer tillbaka till hösten uppvilad och med stor inspiration igen, Ha en underbar sommar och var rädda om er!   Kram Ankan ...

Av Ankan - 19 maj 2009 22:31

Läste Tesstamentets blogg i går och skrattde högt åt hennes beskrivning på en moppefärd hon gjort. Jag kom då att tänka på min första och det kan hända att det var den sista moppefärd också. Jag och några kompisar hade cyklat från badplaten till kios...

Av Ankan - 18 maj 2009 21:46

I dag har jag vart på säljkurs på huvudkontoret i Stockholm, den var både bra och nyttig När kursen startade fick vi göra en kortare presentation av oss själva, vart vi kom ifrån och vad vi jobbade med. När jag presenterade mig sa kursledare- Jaha de...

Ovido - Quiz & Flashcards