Direktlänk till inlägg 7 februari 2009

Skidspåret väntar!

Av Ankan - 7 februari 2009 09:33

Nu har jag käkar frukost och sitter här i långkalsonger och tröja och skriver, det lät väl också som en sexig klädsel :-)

Ska åka ner till sportaffären och fixa min ena stav, den där remmen som man har handen i har spårlöst försvunnit så det måste fixas till innan jag ger mig iväg. Ska åka hem till min ena lillebror som bor i stan, utanför där han bor är det en tjärn som det går längdspår runt som är 3,4 km, börjar med ett varv men jag har siktet inställt på 2. Återkommer med rapport senare under dagen.


Ringde hem till min lille lillebror som bor i Stockholm och bestämde en helg när jag och Kakan kunde komma och hälsa på så jag får träffa nya tillskottet i familjen som redan hunnit bli snart en månad ung. Kakan har träffat dom, hon följde med mormor och morfar dit den helgen jag var i Sälen men som sagt jag har inte vart där och jag längtar efter att få se bebisen och träffat storebror som är  två och ett halvt år. Försökte prata med honom i telefon idag men det gick så där så här lät det: - Hej det är faster, Hej fater, vad gör du? - Inget ska äta frukost snart, vad gör du ? - Lyssnar på musik och sen blev det ett klick i örat. Jag ringde upp igen och brosan svarade och vi pratade lite sen ville storebror prata igen, han sa bara hej sen hörde man hur han började knappa med knapparna på telefonen men brosan fick tag i luren innan han la på och sa - Vi har inte lyckats helt med uppfostran vad det gäller telefonetikett än, det roligaste han vet är att lägga på luren i örat på folk. Längtar efter dom alla och nu är det bestämt att vi åker dit om 2 veckor.


Nähä gott folk, nu hör jag hur skidspåren lockar på mig.


// Ankan


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ankan - 18 juni 2009 23:25

Vill önska er alla en riktigt trevlig Midsommar. Tack snälla segsliten för ditt stöd, men jag tycker du kan slappna av lite  med tummar och tår, tävlingen håller på till sista oktober. Annars kommer du få det väldigt jobbigt, jag vill ju inte att din...

Av Ankan - 14 juni 2009 22:09

Här kommer ett litet inlägg fast jag har sommaruppehåll, ett litet gästspel kan man kalla det för. Fast om man tänker på vädret så är det ju höst och jag godkänner mig själv att skriva lite. Förra lördagen bar det av till Motala för att avverka förs...

Av Ankan - 28 maj 2009 21:48

Hej hej, jag har bestämt mig för att ta sommarlov från bloggandet. Jag hinner inte med det nu och om jag hoppas jag kommer tillbaka till hösten uppvilad och med stor inspiration igen, Ha en underbar sommar och var rädda om er!   Kram Ankan ...

Av Ankan - 19 maj 2009 22:31

Läste Tesstamentets blogg i går och skrattde högt åt hennes beskrivning på en moppefärd hon gjort. Jag kom då att tänka på min första och det kan hända att det var den sista moppefärd också. Jag och några kompisar hade cyklat från badplaten till kios...

Av Ankan - 18 maj 2009 21:46

I dag har jag vart på säljkurs på huvudkontoret i Stockholm, den var både bra och nyttig När kursen startade fick vi göra en kortare presentation av oss själva, vart vi kom ifrån och vad vi jobbade med. När jag presenterade mig sa kursledare- Jaha de...

Ovido - Quiz & Flashcards