Direktlänk till inlägg 11 februari 2009

Inga bekymmer!

Av Ankan - 11 februari 2009 20:35

Det finns två saker i livet att oroa sig över: antingen är du frisk, eller så är du sjuk. Om du är frisk så har du inget att oroa dig över, men om du är sjuk finns det två saker att oroa sig över: antingen blir du frisk eller så dör du.


Om du blir frisk så har du inget att oroa dig över, men om du dör så har du två saker att oroa dig över: antingen kommer du till himmelen eller så kommer du till helvetet.


Om du kommer till himmelen har du inget att oroa dig över, och om du kommer till helvetet kommer du att ha så fullt upp med att hälsa på och snacka med dina vänner och bekanta så du har inte tid att oroa dig över något.


Mår bättre idag och försöker tänka på andra saker än det som hände igår.

Har mycket att göra på jobbet så dagarna går fort, var kvar till kl. 19,00. Är så glad att jag har ett jobb att gå till och jag trivs bra med mina arbetsuppgifter även om jag gnällde på chefen härom dagen:-)


Ha det gott!


// Ankan


 
 
segsliten

segsliten

11 februari 2009 23:04

Skönt att höra att allt känns lite bättre idag! Kul grej du skrivit! Så sann, så sann.
Ha en bra kväll!
Kram ☺

http://permanentformsvacka.blogspot.com

 
Ingen bild

Stina

11 februari 2009 23:08

Oro och sjukdommar är skit:(
Mår man inte piss av att oroa sig så kan man ju skaffa sig vinterkräkan eller nåt så man har nåt att våndas över....
Bra att du mår bättre:) Jag inbillar mig att om man vänder på tankarna i ena änden så får man en uppåtspiral av bra saker som bara följer med på köpet.
kram Stina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ankan - 18 juni 2009 23:25

Vill önska er alla en riktigt trevlig Midsommar. Tack snälla segsliten för ditt stöd, men jag tycker du kan slappna av lite  med tummar och tår, tävlingen håller på till sista oktober. Annars kommer du få det väldigt jobbigt, jag vill ju inte att din...

Av Ankan - 14 juni 2009 22:09

Här kommer ett litet inlägg fast jag har sommaruppehåll, ett litet gästspel kan man kalla det för. Fast om man tänker på vädret så är det ju höst och jag godkänner mig själv att skriva lite. Förra lördagen bar det av till Motala för att avverka förs...

Av Ankan - 28 maj 2009 21:48

Hej hej, jag har bestämt mig för att ta sommarlov från bloggandet. Jag hinner inte med det nu och om jag hoppas jag kommer tillbaka till hösten uppvilad och med stor inspiration igen, Ha en underbar sommar och var rädda om er!   Kram Ankan ...

Av Ankan - 19 maj 2009 22:31

Läste Tesstamentets blogg i går och skrattde högt åt hennes beskrivning på en moppefärd hon gjort. Jag kom då att tänka på min första och det kan hända att det var den sista moppefärd också. Jag och några kompisar hade cyklat från badplaten till kios...

Av Ankan - 18 maj 2009 21:46

I dag har jag vart på säljkurs på huvudkontoret i Stockholm, den var både bra och nyttig När kursen startade fick vi göra en kortare presentation av oss själva, vart vi kom ifrån och vad vi jobbade med. När jag presenterade mig sa kursledare- Jaha de...

Ovido - Quiz & Flashcards