Direktlänk till inlägg 12 februari 2009

Ser fram emot en trevlig helg!

Av Ankan - 12 februari 2009 21:16

I morgon blir det hockey i Leksand med vänner, det har vart planerat ett tag och det var sagt att Kakan skulle sova hos mormor och morfar, har vart lite fundersam på hur jag skulle göra efter det som hänt i veckan. Träffade Kakan idag och frågade vad hon tyckte, hon sa :- Du kan åka mamma, du ska också göra roliga saker och jag tycker om att sova hos mormor och morfar ibland, gullunge!


Jag har blivit tillsagd att ta med mig 15 öl och en kvarting i morgon! Reseledaren säger att det går 5 öl på resan dit, 2 öl i varje period, en hutt vid varje mål och 5 öl på resan hem men jag får inte ihop det. Färdölen blir 10 st, 2 öl i varje period blir 4 st, det blir ju bara 14 st måste jag bjuda någon på en öl också?  Har aldrig åkt på hockey med ett gäng killar förut så det här ska bli en intressant resa. Får göra en avrapportering  dagen efter om jag  kommer upp ur sängen, känns som om jag kommer att kunna vara lite torr i halsen och då måste man ta det lugnt, ;.)


På lördag blir det myspys, god mat och melodifestivalen. Jag tyckte att det var kass förra gången med nya reglerna och Petra Mede ger mig rysningar efter hela ryggen, klarar inte av henne men har man en schlagerdrottning till dotter så får man offra sig lite.


På söndag ska vi åka slalom med kompisar om det inte blir svinkallt och snöstorm så det finns alla förutsättningar för att det blir en bra helg.


Hoppas ni får detsamma!

// Ankan



 
 
Ingen bild

Stina

13 februari 2009 10:27

Kul med lite live-sport!
Både hockey och slalom:)
Ha en trevlig helg och var rädd om huvvet....den där extra ölen är väl i händelse om de kanske gör mål? så den blir väl över...hehe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ankan - 18 juni 2009 23:25

Vill önska er alla en riktigt trevlig Midsommar. Tack snälla segsliten för ditt stöd, men jag tycker du kan slappna av lite  med tummar och tår, tävlingen håller på till sista oktober. Annars kommer du få det väldigt jobbigt, jag vill ju inte att din...

Av Ankan - 14 juni 2009 22:09

Här kommer ett litet inlägg fast jag har sommaruppehåll, ett litet gästspel kan man kalla det för. Fast om man tänker på vädret så är det ju höst och jag godkänner mig själv att skriva lite. Förra lördagen bar det av till Motala för att avverka förs...

Av Ankan - 28 maj 2009 21:48

Hej hej, jag har bestämt mig för att ta sommarlov från bloggandet. Jag hinner inte med det nu och om jag hoppas jag kommer tillbaka till hösten uppvilad och med stor inspiration igen, Ha en underbar sommar och var rädda om er!   Kram Ankan ...

Av Ankan - 19 maj 2009 22:31

Läste Tesstamentets blogg i går och skrattde högt åt hennes beskrivning på en moppefärd hon gjort. Jag kom då att tänka på min första och det kan hända att det var den sista moppefärd också. Jag och några kompisar hade cyklat från badplaten till kios...

Av Ankan - 18 maj 2009 21:46

I dag har jag vart på säljkurs på huvudkontoret i Stockholm, den var både bra och nyttig När kursen startade fick vi göra en kortare presentation av oss själva, vart vi kom ifrån och vad vi jobbade med. När jag presenterade mig sa kursledare- Jaha de...

Ovido - Quiz & Flashcards