Direktlänk till inlägg 15 februari 2009

Haft en toppendag!

Av Ankan - 15 februari 2009 21:51

Klockan nio i morse bar det iväg till slalombacken tar ca 1 timme att åka dit. Hade inte vart till just den backen på säker över 20 år, var nog på en studiedag med skolan sist. Solen har lyst från klarblå himmel och det har knappt inte vart några köer till liftarna så det var bara att köra på, härligt. Klockan tre gav jag mig då började jag frysa om bena men dom andra kämpade på en timme till.


När jag skulle hämta ryggsäckarna i värmestugan så kom det en pappa med sin dotter som var ca 4 år och han säger till henne:- Nu kanske du åker bättre när du har pjäxorna på rätt fot, jag kunde inte låta bli att flina lite och då säger pappan skrattandes till mig: - Hon har haft pjäxorna på fel fot hela dagen utan att säga något, hon har åkt sämre än hon brukar men när hon tog av sig skidorna för att gå på toaletten såg jag att det såg konstigt ut när hon gick och upptäckte vad felet var.  Tänkte mig in hur det skulle vara att åka med pjäxorna på fel fot och såg mig själv ramla hela tiden för att jag inte kunde svänga och att fötterna skulle värka som tusan :-)


När vi åkte hem var det två trötta barn med rödrosiga kinder som satt i baksätet och knappt orkade säga ett ord, vilket inte hör till vanligheterna.

Så fort vi kommit hem var det en varm dusch som gällde, sedan åt vi spagetti och köttfärssås och tittade på tv en stund. När Kakan gick och la sig en timme tidigare än vanlig tror jag hon somnade innan hon fick ner huvudet på kudden.


Även jag är härligt trött och mör i kroppen efter en toppen dag och det bästa är att man har många fina vinterdagar kvar att se fram emot i vårsolen.


 // Ankan


 
 
Ingen bild

Stina

16 februari 2009 10:12

Vilka SNYGGA bilder du har tagit.
Åhhh måste skaffa skidor till nästa säsong. Slalom man man ju hura men jag vill verkligen åka längd och prova lite skridskor med....
kram

 
Veronika

Veronika

16 februari 2009 21:45

Ja,,,vi har fått njuta av en härlig helg. Granarna är väll fina när snön ligger som ett täcke på dom!

http://verransblogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ankan - 18 juni 2009 23:25

Vill önska er alla en riktigt trevlig Midsommar. Tack snälla segsliten för ditt stöd, men jag tycker du kan slappna av lite  med tummar och tår, tävlingen håller på till sista oktober. Annars kommer du få det väldigt jobbigt, jag vill ju inte att din...

Av Ankan - 14 juni 2009 22:09

Här kommer ett litet inlägg fast jag har sommaruppehåll, ett litet gästspel kan man kalla det för. Fast om man tänker på vädret så är det ju höst och jag godkänner mig själv att skriva lite. Förra lördagen bar det av till Motala för att avverka förs...

Av Ankan - 28 maj 2009 21:48

Hej hej, jag har bestämt mig för att ta sommarlov från bloggandet. Jag hinner inte med det nu och om jag hoppas jag kommer tillbaka till hösten uppvilad och med stor inspiration igen, Ha en underbar sommar och var rädda om er!   Kram Ankan ...

Av Ankan - 19 maj 2009 22:31

Läste Tesstamentets blogg i går och skrattde högt åt hennes beskrivning på en moppefärd hon gjort. Jag kom då att tänka på min första och det kan hända att det var den sista moppefärd också. Jag och några kompisar hade cyklat från badplaten till kios...

Av Ankan - 18 maj 2009 21:46

I dag har jag vart på säljkurs på huvudkontoret i Stockholm, den var både bra och nyttig När kursen startade fick vi göra en kortare presentation av oss själva, vart vi kom ifrån och vad vi jobbade med. När jag presenterade mig sa kursledare- Jaha de...

Ovido - Quiz & Flashcards