Direktlänk till inlägg 16 februari 2009

Lull Lull

Av Ankan - 16 februari 2009 22:38

I morgon hade jag tid för bilbesiktning men jag avbokade idag för jag upptäckte att vindrutetorkararmen bak (heter säkert inte så men i min bilvärld gör de det) är trasig, den hänger där helt livlös och det är ju jävligt typiskt att den skulle dö dagen innan besiktningen! Förra veckan paja ena helljuset också, innan det så har det inte hänt något med bilen på ett helt år!


Eftersom jag bara kan tanka, fylla på spolarvätska, byta däck och fylla på olja så hade ju dessa fel gärna fått vänta i två dagar. Jag bokade av tiden för jag trodde att jag skulle kunna få ombesiktning på grund av torkararmen. Msma med en kompis nyss och berättade vad som hänt och han sa:- Torkararm går under kategorin lull lull det hade du inte fått ombesiktning på.Vad då lull lull? Det är ju trevlig små pyssel i hemmet, lull lull är skoj, lull lull gör stora förändringar.

Om jag byter vindrutetorkare kommer det inte vara  något små pyssel för min del, det kommer vara ett jävla skit göra, jag kommer aldrig att klara av det och det kommer bara ta kraft, energi och en massa svordomar. Torkarbytet kommer inte heller göra några förändringar på bilen för den finns säkert inte att köpa i någon annan färg än svart. Så bilen kommer att se exakt lika ut som innan jag bytte men det har säkert kostat massor av pengar och jag hade endast märkt skillnad dom dagar det regnar eller snöar och jag tittar där bak. Om jag gjort riktigt lull lull hemma hade det synts, det hade blivit fint, jag hade njutit av det under lång tid och fått kraft och energi. Nä du polarn använd inte ordet lull lull om något som har med bilen att göra :-)


Imorgon är det träning igen, blev bara två gånger förra vecka, kunde inte i fredags för då var jag på hockey och igår var det slalom hela dagen men det måste ju också räknas som träning när det blev en hel dag. Men denna vecka blir det hård körning igen, 4 ggr kommer det att bli.


Nu är det dags att titta in i huve igen, tycker inte det var länge sen jag slog upp dom bruna för dagen!


Sov gott!

// Ankan

   
 
Ingen bild

Stina

17 februari 2009 10:14

hahaha jadu, lull lull...du får väl göra torkararmen till det, som att måla den grön med rosa små nassar på.
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ankan - 18 juni 2009 23:25

Vill önska er alla en riktigt trevlig Midsommar. Tack snälla segsliten för ditt stöd, men jag tycker du kan slappna av lite  med tummar och tår, tävlingen håller på till sista oktober. Annars kommer du få det väldigt jobbigt, jag vill ju inte att din...

Av Ankan - 14 juni 2009 22:09

Här kommer ett litet inlägg fast jag har sommaruppehåll, ett litet gästspel kan man kalla det för. Fast om man tänker på vädret så är det ju höst och jag godkänner mig själv att skriva lite. Förra lördagen bar det av till Motala för att avverka förs...

Av Ankan - 28 maj 2009 21:48

Hej hej, jag har bestämt mig för att ta sommarlov från bloggandet. Jag hinner inte med det nu och om jag hoppas jag kommer tillbaka till hösten uppvilad och med stor inspiration igen, Ha en underbar sommar och var rädda om er!   Kram Ankan ...

Av Ankan - 19 maj 2009 22:31

Läste Tesstamentets blogg i går och skrattde högt åt hennes beskrivning på en moppefärd hon gjort. Jag kom då att tänka på min första och det kan hända att det var den sista moppefärd också. Jag och några kompisar hade cyklat från badplaten till kios...

Av Ankan - 18 maj 2009 21:46

I dag har jag vart på säljkurs på huvudkontoret i Stockholm, den var både bra och nyttig När kursen startade fick vi göra en kortare presentation av oss själva, vart vi kom ifrån och vad vi jobbade med. När jag presenterade mig sa kursledare- Jaha de...

Ovido - Quiz & Flashcards