Direktlänk till inlägg 20 februari 2009

Stockholm

Av Ankan - 20 februari 2009 22:49

Imorgom åker jag och Kakan till min lille lille bror med familj i Stockholm och hälsar på. Jag har ju blivit faster igen till en liten flicka och jag har inte träffat henne än men  i morgon ska jag äntligen få göra det. Ska sniffa och lukta på henne, bebisar luktar ju så gott!

Sen ska jag busa med storebror som är 2 1/2 år,  han avgudar sin kusin Kakan och Kakan älskar honom, hon känner sig nog som en stora syster för honom. Synd att vi träffas så sällan men vi får njuta av dom tillfällen som ges.


Skönt att arbetsveckan är slut, det har varit två enormt intensiva veckor och veckan som kommer blir likadan men sen tror jag det ska lugna ner sig.

I dag var det en person som sökt jobb hos oss som ringde och sa - Jag har sökt jobb hos er och undrar hur det har gått med min ansökan? -Vilken av våra lediga tjänster har du sökt svarade jag? -Det vet jag inte riktigt men jag vill ha ett jobb svarade killen. -Var det den eller den tjänsten du sökt undrade jag. -Ja det vet jag inte men  bara jag får ett jobb så är jag glad, så du kan anställa mig på vilken tjänst du vill. Jag var inte på kontoret när han ringde så jag kunde inte titta vilken tjänst som vi hade fått in hans ansökan på så jag frågade om jag kunde få återkomma? -Det är bättre om jag ringer dig men jag kan inte börja jobba förrän klockan sex ikväll för jag måste uträtta några ärenden först. -Ja du kan ta det lugnt för vi kommer inte tillsätta några av tjänsterna idag men du får gärna ringa mig på måndag så kan jag titta på din ansökan då.  -Har du mitt telefonnummer så du vet hur du får tag på mig på måndag eller ringde du via växeln undrade jag? -Nä jag ringde hemifrån svarade han. -Okej, då får du ha en trevlig helg och så hörs vi på måndag svarade jag och han önskade mig desamma. Han hade i alla fall viljan att få ett jobb!


Sov så gott!


Ankan



 
 
segsliten

segsliten

21 februari 2009 00:07

Antar att det är just en sådan kille ni söker. Arbetsvillig och med huvudet på skaft!
Kram ☺

http://www.permanentformsvacka.blogspot.com

 
Ingen bild

Stina

21 februari 2009 15:23

Ha så trevigt i storstan!
Vilket trevligt telefonsamtal att avsluta arbetsveckan med hahha med den energin får man ju hoppas att han får jobb snart, vart det än blir:)

 
segsliten

segsliten

23 februari 2009 00:03

Hoppas att helgen i Stockholm varit dunderbra! Ha en bra start på den nya veckan!
Kram ☺

http://permanentformsvacka.blogspot.com

 
Ankan

Ankan

23 februari 2009 22:51

Killen som sökte jobbet fick mig att små le hela helgen och nu med när jag tänker på honom, det ska han ha stort tack för! Han var så glad och ivrig på att jobba att jag nästan kan glömma att hissen inte gick hela vägen upp :-)

http://ankanochkakan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ankan - 18 juni 2009 23:25

Vill önska er alla en riktigt trevlig Midsommar. Tack snälla segsliten för ditt stöd, men jag tycker du kan slappna av lite  med tummar och tår, tävlingen håller på till sista oktober. Annars kommer du få det väldigt jobbigt, jag vill ju inte att din...

Av Ankan - 14 juni 2009 22:09

Här kommer ett litet inlägg fast jag har sommaruppehåll, ett litet gästspel kan man kalla det för. Fast om man tänker på vädret så är det ju höst och jag godkänner mig själv att skriva lite. Förra lördagen bar det av till Motala för att avverka förs...

Av Ankan - 28 maj 2009 21:48

Hej hej, jag har bestämt mig för att ta sommarlov från bloggandet. Jag hinner inte med det nu och om jag hoppas jag kommer tillbaka till hösten uppvilad och med stor inspiration igen, Ha en underbar sommar och var rädda om er!   Kram Ankan ...

Av Ankan - 19 maj 2009 22:31

Läste Tesstamentets blogg i går och skrattde högt åt hennes beskrivning på en moppefärd hon gjort. Jag kom då att tänka på min första och det kan hända att det var den sista moppefärd också. Jag och några kompisar hade cyklat från badplaten till kios...

Av Ankan - 18 maj 2009 21:46

I dag har jag vart på säljkurs på huvudkontoret i Stockholm, den var både bra och nyttig När kursen startade fick vi göra en kortare presentation av oss själva, vart vi kom ifrån och vad vi jobbade med. När jag presenterade mig sa kursledare- Jaha de...

Ovido - Quiz & Flashcards