Direktlänk till inlägg 23 februari 2009

Känner mig sliten!

Av Ankan - 23 februari 2009 21:32

Har haft en skön helg med nära och kära. Vi var ganska trötta och slitna hela högen, ja utom Kakan och två och ett halv åringen, på dom var det full fart hela tiden. Lilltjejen sov mest hela tiden och svägerskan var trött för det tar ju på krafterna att amma och sova dåligt på nätterna. Jag och bror var slitna på grund av våra jobb, det var har vart mycket för oss båda men jag tror att bror har det värre än mig. Han jobbar som ljudtekniker och de har premiär för en stor föreställning på fredag och de har inte lyckats få till allt ljud än så brosan har  ångest just nu kan jag lova. På söndagen när han slog upp DD stod det om premiären och då såg man nästan hur all färg försvann från ansiktet på honom, håller alla tummar och tår för att det löser sig, annars är det nog inte kul att slå upp tidningen på lördag!

Kakan sa till sin morbror- Jag tycker det är fränt att du jobbar med kändisar, brosan svarade att just nu är det inte så himla fränt kan jag lova skulle hellre jobba på dagis.


Har packat Kakans väska nu på kvällningen, hon åker med mormor och morfar till vår stuga i Trysil imorgon, jag kan inte följa med för det är så mycket att göra på jobbet men till Påsk ska jag dit oavsett vad som händer på jobbet.


Idag påstod min kompis bildoktorn att det var Christer Glenning som myntade ordet lull lull 1976-03-05 men det tror jag vad jag vill på :-)


Nu ska en sleten Anka flytta röven från soffan till sängen!


God natt


// Ankan

 
 
segsliten

segsliten

23 februari 2009 23:29

Låter som om brorsan behövde ditt stöd i helgen, om inte annat så kanske du lyckades skingra hans tankar en aning.
Kram ☺

http://permanentformsvacka.blogspot.com

 
Ingen bild

Stina

24 februari 2009 09:57

Visst var det Christer Glenning som myntade "lull lull" när han pratade rattmuffar mm. :)
Hon var förfärligt söt lilla Olivia!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ankan - 18 juni 2009 23:25

Vill önska er alla en riktigt trevlig Midsommar. Tack snälla segsliten för ditt stöd, men jag tycker du kan slappna av lite  med tummar och tår, tävlingen håller på till sista oktober. Annars kommer du få det väldigt jobbigt, jag vill ju inte att din...

Av Ankan - 14 juni 2009 22:09

Här kommer ett litet inlägg fast jag har sommaruppehåll, ett litet gästspel kan man kalla det för. Fast om man tänker på vädret så är det ju höst och jag godkänner mig själv att skriva lite. Förra lördagen bar det av till Motala för att avverka förs...

Av Ankan - 28 maj 2009 21:48

Hej hej, jag har bestämt mig för att ta sommarlov från bloggandet. Jag hinner inte med det nu och om jag hoppas jag kommer tillbaka till hösten uppvilad och med stor inspiration igen, Ha en underbar sommar och var rädda om er!   Kram Ankan ...

Av Ankan - 19 maj 2009 22:31

Läste Tesstamentets blogg i går och skrattde högt åt hennes beskrivning på en moppefärd hon gjort. Jag kom då att tänka på min första och det kan hända att det var den sista moppefärd också. Jag och några kompisar hade cyklat från badplaten till kios...

Av Ankan - 18 maj 2009 21:46

I dag har jag vart på säljkurs på huvudkontoret i Stockholm, den var både bra och nyttig När kursen startade fick vi göra en kortare presentation av oss själva, vart vi kom ifrån och vad vi jobbade med. När jag presenterade mig sa kursledare- Jaha de...

Ovido - Quiz & Flashcards