Direktlänk till inlägg 25 februari 2009

Har fått en fin snölykta!

Av Ankan - 25 februari 2009 20:49


Denna fina snölykta fick jag  idag av hon som har bloggen Permanent formsvacka  som jag läser varje dag. Nu är jag tyvärr så pantad så jag inte fattar hur man lägger till den bloggen på min sida så att ni också kan läsa den men jag har bett om hjälp till dess kan ni goggla på namnet ovan så kommer ni dit. Tack snälla för snölyktan, den värmde långt in i själen och lyste upp en mörk vinterkväll.


Ont krut förgås inte så lätt, idag är tandvärken bättre tror tanden har värkt sönder. Känns bara lite nu men det är väl ingen idè att ropa hej än får då får man väl vad man tål och lite till  så nu slutar jag genast blogga om tanden.  Förresten om jag måste till tandläkarn och få betala flera tusen tänker jag kräva att jag både får ett bokmärke och ett klistermärke!


Kakan har nu anländt till stuga i Trysil med mormor och morfar, dom hade kanonväder, dom skulle ut och åka längdskidor på eftermiddagen och ta med sig choklad och smörgås. Jag blir så avundsjuk, vill också vara med! Min onkel och tante har en stuga i närheten av vår och dom kommer dit i kväll med sina barnbarn som är i Kakans ålder så dom kommer att ha roligt ihop i slalombacken. Ja ja vad är väl en vecka i fjällen mot en vecka på kontoret?


Var iväg och skulle träna i kväll igen, tänkte köra hårt nu när Kakan är borta men när jag kom dit så var den inställd, blev jätte besviken . Konstigt hur man tänker nu, förut hade man tänkt fan vad skönt då slapp jag det och nu är det som ett knark ( tror jag) Men han däruppe måste ha sett min besvikelse för när jag kom hem hade all snö från taket rasat ner och gjorde så jag inte kom fram till dörren på huset. Så det var bara sätta igång att skotta bort tung blötsnö. Jag har även insett att så fort våren kommer ska jag ringa hustomten och be honom sätta upp snöräcken på taket så att inte jag eller Kakan får ett lass över oss när vi kliver ut på trappen för det vet jag inte om vi  kommer att överleva, vore dumt att chansa!


Snart är det fredag igen, tjohoo!


// Ankan





 
 
Pia

Pia

25 februari 2009 22:27

Åh, vad gullig du är!! Tack för dina fina ord! Jag blev jätteglad!!

Jag vet inte riktigt hur det ser ut på bloggagratis.se men på blogg.se gör jag så här: Om du vill länka i ett inlägg, skriv t ex mitt namn anjocapi, markera det, sedan ska du kunna välja något som borde se ut som en kedja - klicka där. Skriv in hela min adress http://anjocapi.blogg.se. Då borde mitt namn få en annan färg i ditt inlägg.

När det gäller att lägga in en ständig länk så funkar det så här på blogg.se i allafall: du går in på Skapa, välj Länk. Skriv in hela adressen på raden för Sökväg och som namn kan du antingen välja Anjocapi eller Pia..

Som sagt, det kanske inte stämmer med bloggagratis.se men det borde vara något snarlikt i allafall..

Lycka till och tack för att du vill länka till mig!! :o)

http://anjocapi.blogg.se

 
Veronika

Veronika

26 februari 2009 13:47

Du är så jädra duktig med träningen...klart impad! Märker du någon skillnad på kroppen?

När ska du ta tag i rökningen....kände att det luktade tobaksrök av dig på Attacken? För det var väll av dig! Änte lika bra att ta tag i det oxå innan sommaren! Allt går om man vill, sägs det ;)

http://verransblogg.bloggagratis.se

 
Ankan

Ankan

26 februari 2009 18:43

Jag tror jag har tappat några kilon, märks på byxorna men jag har inte vägt mig.
Jo jag borde ta tag i rökningen men det får bli en sak i taget men jag ska klara av det med.

http://ankanochkakan

 
Ingen bild

Stina

26 februari 2009 19:01

Kul att träningen ger resultat!!:)
Det är så skönt när man blir sådär van att man inte kan vara utan den dagliga motionen.
Det där med rökningen...helt klart kan du ta en sak i taget, men nu är du igång med träning så även om du inte startar med rökningen än så kan det nog vara bra läge att lägga upp en en tidsplan och sätta några delmål. Typ från ett visst datum får du bara röka visst antal cig. Ta inget orimligt mål i början så går det nog bra.
kram

 
Veronika

Veronika

26 februari 2009 23:04

Jag slutade snusa för 3-4 år sen. Det va skittufft. Jag tvärslutade. Trappa ner fanns inte i min "slutasnusaskola". Nikotinet ska ur kroppen.....och det går fortare om man slutar helt på en gång. Varför dra ut på lidandet.....

Det som funkar på mig kanske inte funkar på andra!

http://verransblogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ankan - 18 juni 2009 23:25

Vill önska er alla en riktigt trevlig Midsommar. Tack snälla segsliten för ditt stöd, men jag tycker du kan slappna av lite  med tummar och tår, tävlingen håller på till sista oktober. Annars kommer du få det väldigt jobbigt, jag vill ju inte att din...

Av Ankan - 14 juni 2009 22:09

Här kommer ett litet inlägg fast jag har sommaruppehåll, ett litet gästspel kan man kalla det för. Fast om man tänker på vädret så är det ju höst och jag godkänner mig själv att skriva lite. Förra lördagen bar det av till Motala för att avverka förs...

Av Ankan - 28 maj 2009 21:48

Hej hej, jag har bestämt mig för att ta sommarlov från bloggandet. Jag hinner inte med det nu och om jag hoppas jag kommer tillbaka till hösten uppvilad och med stor inspiration igen, Ha en underbar sommar och var rädda om er!   Kram Ankan ...

Av Ankan - 19 maj 2009 22:31

Läste Tesstamentets blogg i går och skrattde högt åt hennes beskrivning på en moppefärd hon gjort. Jag kom då att tänka på min första och det kan hända att det var den sista moppefärd också. Jag och några kompisar hade cyklat från badplaten till kios...

Av Ankan - 18 maj 2009 21:46

I dag har jag vart på säljkurs på huvudkontoret i Stockholm, den var både bra och nyttig När kursen startade fick vi göra en kortare presentation av oss själva, vart vi kom ifrån och vad vi jobbade med. När jag presenterade mig sa kursledare- Jaha de...

Ovido - Quiz & Flashcards