Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Ankan - 1 mars 2009 21:15

Började redan halv åtta i morse då jag gick upp och bakade scones och dukade upp en riktig hotell frukost ( okej inte riktigt så flådig) Sen bänkade vi oss framför starten av vasaloppet. Kakan är en riktig sportnörd hon med men vad har hon haft för val med den mamman och pappan hon har. Jag följer inte allt slaviskt men tittar på mycket och hennes pappa ser allt. Kan bli förvånad ibland hur mycket hon kan, hon är trots allt bara åtta år. I dag hörde hon att kommentatorerna pratade om att Lasse Karonen var med och tävlade, då sa hon men han ska ju paddla! Att hon så snabbt kom ihåg namnet och vilken sport han höll på med? Han är ju inte direkt lika känd som  till exempel Anja Pärsson, hon har huvudet på plats den tjejen.


Efter att vi sett Tynell tagit hem seger tyckte Kakan att även vi skulle ge oss ut i längdspåren och så blev. Så ur pyjamasen och i underställ och skidkläder för sedan avverka 6 km, det var jättebra spår och härligt väder. Hade tagit med mig kameran men batterierna var givetvis slut när jag skulle till att fotografera. Kakan har verkligen snitts på det där med skidåkningen medans jag kör mer med hasastilen, Kakan tyckte jag såg ut som en amatör men det kan jag bjuda på.


När vi kom hem från spåren var det bara att byta om och sedan iväg på stepträningen, puuhhh men nu kan jag verkligen känna mig nöjd med min dag. Idag känner jag inte av några halvkrämpor alls så nu hoppas jag

att influensen dragit någon annanstans och efter att jag läst anjocapi blogg i dag så funderar man ju på vad man gnäller över. man behöver få sig en tankeställare ibland, ett litet uppvaknande.


Nu är jag mör och slut och ska lägga mig och läsa.


Ha en skön natts sömn.


// Ankan




Av Ankan - 1 mars 2009 00:21

Ovido - Quiz & Flashcards