Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Ankan - 3 mars 2009 21:51

Nu är det lugnare här. Igår ringde Kakans fröken till mig på jobbet och sa att Kakan var så ledsen och ville att jag skulle komma till skolan och hämta henne. Det hade börjat med att hon på mattelektionen var så frånvarande och fröken hade gått fram till henne och frågat vad det var. Då hade stora elefanttårar kommit och hon sa att hon längtade efter mamma och i sin mattebok hade hon ritat ett hjärta där det stod mamma, älskade lilla vän.


Hon åkte till sin pappa i söndags efter en natts mellan landning hos mig efter hon kommit hem från Trysil. Hon har under en längre tid haft svårt att somna hos pappa  sen hon fick sin nya loftsäng i sommras, detta har både jag och Kakan påtalat för hennes pappa ett antal gånger men han säger bara att det inte är några fel på sängen och han inte tänker köpa någon ny.


När jag hämtade henne på skolan igår kom det fram igen att det är den där sängen som spökar och att hon knappt sover och att hon är så trött på dagarna. Så då var det bara för mig att ta en ny diskussion med pappa Kaka  och tala om att du måste lösa det här och tills du gör det får Kakan vara hos mig. Först blev det lite livat men sen insåg han att var tvungen att göra något så nu har han lovat att fixa det tills nästa gång hon åker dit om ca tre veckor för han skulle inte hinna denna veckan.


På kvällen när Kakan skulle lägga sig blev hon ledsen igen för hon trodde att hon gjort sin pappa ledsen men jag sa att vi vuxna kan inte heller sova i vilken säng som helst och att sömnen är jätte viktig för att man ska må bra och orka med skolan, då vart hon lugnare och kunde somna gott.


Efter dessa turer var jag helt slut, tar mycket kraft och energi när ens barn inte mår bra och en diskussion om pengar ( eftersom han är tvungen att köpa en ny säng) med Kakans pappa tar nästan död på en :-) Så nu återstår bara att se när Kakan får en ny säng! Nog om detta!


Jag har fått två utmaningar samma dag och det är mina två första så jag antar den ena idag och den andra får bli imorgon.


Jag fick den av anjocapi.. så var det där med länkningen, jag säger bara se  länk till höger :-)


Utmaningen går ut på följande:
1. Länka till den som har utmanat dig.
2. Berätta sju sanningar om dig själv.
3. Utmana sju personer i ditt inlägg. .
4. Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar, så att de vet om utmaningen.


1. Har spelat handboll i 14 år, var målvakt så det kanske inte är så konstigt att man har otur när man tänker ibland. Jag hade i alla fall totalt  hjärnsläpp  första handbollsträning när tränaren frågade om någon ville stå i mål och jag räckte upp handen, jag var dessutom den ända som gjorde det och sen den dagen kom jag aldrig ut ur målet. Jag blev i alla fall ganska duktig och var med och tävlade om en plats i Dalalaget och vi kvalade till div1  2 ggr.


2 Jag är utbildad body pump och spinning instruktör, det var innan jag träffade Soffpotaisen som fick mig fet och fruktansvärt lat men som nu har blivit överkörd av träningsnarkomanen, tjohoo!


3. Jag älskar pepsi max och ostkrokar, en last som jag dragit ner drastiskt på sedan jag börjat träna igen.


4. Jag är en oduga på att hålla reda på nycklar, min pappa brukar säga att jag ska ha dom i trosorna så jag vet vart jag har dom men hur skönt är det!


5. Jag var ganska duktig på att simma när jag var yngre och började träna simning.På min första simtävling var jag så nervös att jag höll på att svimma och vid starten slängde jag mig ut från startpallen och simmade som en tok men jag hade inte uppmärksammat en viktig detalj, det hade blivit tjuvstart! Så där simmade jag allt jag orkade, snegalde åt sidorna såg ingen och trodde då givetvis att jag var först.  Det var bara det att jag var den ända som simmade, alla andra hade fattat att det var tjuvstart och stod startklara  igen och väntade på att idioten i bassängen skulle fatta det också. Men inte jag inte, när jag kom till halva bassängen låg det ett rep mitt över banan, va fan är det här tänkte jag, tog tag i repet och slängde det över huvudet och fortsatte simma. Inte förens jag simmat en hel längd fick dom stopp på mig, då stod den funktionär som sa: du det vart tjuvstart och det är därför det ligger ett rep i bassängen?! Behöver jag säga att jag kom sist när det blev omstart och att det vart min första och sista tävling.


6. Min cv är lång, är en hoppjerka som det fult kallades förr men jag har aldrig stämplat en dag.


7. När jag sover ligger jag på sidan i fosterställning och har täcket uppdraget över örat. När jag var liten trodde jag att en mördare kunde komma in när jag sov och skära av mig örat men om jag hade täcket på örat skulle jag ju märka när han kom och det tror jag tydligen fortfaranade.

Som sagt, jag har lite otur när jag tänker ibland :-)


Ni som vill anta utmaningen,varsegoda It`s all yours! Men tala gärna om för mig om du gör det så jag fär läsa era sanningar.


Nä nu säger jag som Willy i Bogglov sa idag när han var trött: Nu är jag bra såsig i pallet men jag säger det på brett Dalmål istället för bred Stockholmska :-)


Kram på er!


// Ankan









Ovido - Quiz & Flashcards