Alla inlägg den 29 mars 2009

Av Ankan - 29 mars 2009 21:58

Fick tag på en ny Ipod, tjohoo. Hade med mig min gamla till affären med dom fattade inte heller vad som hänt, det går inte att restarta den var verkligen helt död.


 När jag satte mig i bilen och skulle åka från affären kom jag på en sak, jag tror jag har dränkt den första Ipoden i tuttsvett! I går när jag var och tränade så hade jag med mig Ipoden men visste inte vart jag skulle ha den då jag inte hade några fickor på träningskläderna så jag la den in i behån! Det kanske inte var någon lysande idè så här i efterhand för det var efter den träningen som den la av helt! Jag svettas som en gris när jag tränar, det är som om någon sätter på en dusch, det droppar av mig, skit äckligt men det är inte mycket jag kan göra åt det. Så det är ju mycket möljlig att min svett dess salter fått Ipoden att storkna. Efter den tanken gick jag in till affären igen och köpte mig ett fodral som man sätter Ipoden i och sen sätter man fodralet på armen, lika bra att ta det säkra före det osäkra. Provade den nya när jag kom hem och det funkade att tanka över km till tävlingen, var lite nervös att det inte skulle fungera-


När jag tänker på hur mycket jag har tränat den här veckan så blir jag lite imponerad av mig själv för jag har:

Gått/sprungit 65,6 km

Vart på 2 steppass

Vart på ett Body Attac pass

Vart på ett Pump pass


Jag ger mig själv en klapp på axeln då det faktiskt är mindre än tre månader sen soffpoatisen blev utkastad härifrån och nu är jag verkligen på G.


I tävlingen ligger mitt lag trea, tätt efter tvåan, ettan har ryckt och är 20 km före oss nu men det är inte så mycket eftersom vi är många i laget, bidrar alla med några km är vi snart i kapp och förbi.

Jag ligger två nu, det är en tjej som måste ha mörkat med sin km, för hon var 6 eller sju innan och idag leder hon med 20 km! Det är inte långt ner till plats 3-7 så nu jäklar lär man ligga i ännu mer.


Ha det gott!

// Ankan




Av Ankan - 29 mars 2009 10:08

Min Iopd till mina träningskor har pajat, den är helt död går inte att göra något, displayen lyser svart svart svart och det ger mig ångest med stort Å. Det beror inte på att batterierna är slut för den är full laddad.Vet att detta är en skit sak i det stora hela men jag leder ju tävlingen och jag vill inte ge bort den ledningen utan att ha kämpat om den i alla fall.

Igår kväll letade jag på nätet vilka som säljer lika Ipod som min och den säljs på Elgiganten och till min lycka finns den butiken i min by. Håll nu tummarna att dom har den hemma, jag kommer att hänga på låset kl 11,00. Får skicka min trasig Ipod och kvitto på den nya till mitt företag så får dom lösa det, dom har garantisedeln kvar på huvudkontoret och jag tänker inte vänta 1 vecka på att dom fixar ny till mig för då är loppet kört.


Nu har min kamera anlänt från Götet, inte en repa på den och den fungerar, puh! Lämnar tillbaka den jag köpte, har inte ens packat upp den ur kartongen, tar dom pengarna till Ipoden så länge.



Här i Dalarna är det så grått och mulet i dag inte ett tecken på att det kan bli vår snart, har dessutom fått snö både i torsdags och fredags och igår regna det. Jag vill ha VÅR NU! Ska gå ut och lägga av ett Ronja Rövardotter vrål så kanske våren som är i Italien kan visa sig lite här med.



Ha en bra dag

// Ankan

Ovido - Quiz & Flashcards