Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Ankan - 9 mars 2009 20:24

Varje morgon när jag väl har fått upp Kakan ur sängen efter att sagt åt henne säkert 4 ggr så brukar jag stå och sminka mig på toan. Hon kommer in yrvaken, ögonen på halvstång och går direkt till toan. För det mesta får jag höra: Mamma kan du gå ut så jag får skita ifred (ett uttryck hon med all säkerhet fått från sin far). Jag tar sminkväska, stänger dörren och ställer mig i hallen för att fortsätta med sminkningen.


Det brukar ta en halv sekund från att jag stängt dörren tills Kakan börjar sjunga en sång till bajskorvarna så att de ska känna sig välkomna ut som hon brukar säga när jag frågar varför hon alltid sjunger på toan. Kakan går på kör och det brukar vara dom sångerna som övas in under själva välkomst ceremonin, i dag var det Teddy Björnen Fredriksson som ekade på toan ett antal gånger :-)Man kan höra på sången när det är dags, så här lät det i morse:


För länge sen när jag fyllde 4 år fick jag en gåva av min far, en FIIIN PREEESENT när jag fyllde 4 år som jag sen SÅ LÄÄÄÄNGE HADE KVAAAR ......osv. Ja vad ska man säga, är det så hon vill att det ska gå till så får det väl vara så och jag har underhållning under sminkning och påklädning.


Det här kanske var mer information än ni behövde, rent skitsnack men det får ni ta :-) Nu ska jag fortsätta titta på en annorlunda familj, vi är i alla fall en liten familj.


 Ha det bra !


// Ankan

Ovido - Quiz & Flashcards