Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Ankan - 10 mars 2009 21:26

Sitter i soffan med datorn i knät, är ofta så jag sitter när lugnet har infunnit sig i min lilla skokartong som jag brukar kalla mitt hus. Har nu gjort alla måsten och det är skönt att blogga en stund som nervarvning.


I dag var jag och skulle köpa en ny träningströja, har 2 st men dom räcker inte till när jag tränar 4 dagar i veckan. Jag har gått ner några kilon, märks att byxorna börja släppa stryptaget runt midjan, jag känner mig fastare i kroppen och jag tror till och med att några skrattgropar (celluliter) har försvunnit.


Så med lite bättre självförtroende stövlar jag in sportaffären och ska ha en tröja, tittar runt lite och hittar 2 st som jag tar med mig in i provhytten.Men där inne tar allt det roliga slut, varför har dom belysning som i en röntgenapparat i detta lilla trånga utrymme, hade jag lyckats förtränga någon valk någonstans så fick jag ett snabbt och obehagligt uppvaknande.  Dessutom tror jag dom har samma speglar i alla provrum som dom har på lustiga huset man ser ju fan inte klok ut någonstans inte ens om man bara kisar med ena ögat.


Ingen av tröjorna var bra, dom smetade fast runt kroppen och lämnade absolut inte något kvar till fantasin, dom visade allt så dom åkte av lika fort som dom kom på. När jag kom ut frågade expiditen om det gått bra och jag svarade: Nä inte ens om jag vart blind hade dom suttit bra! Expediten bara skrattade åt mig när jag hängde tillbaka tröjorna och gick därifrån.


Det värsta är att jag snart måste ställa mig i ett omklädningsrum igen för jag ska på personalfest i Göteborg nästa fredag. Det är en lite finare tillsällning där man ska vara festklädd och jag har inget i garderoben som jag vill ha på mig.

Fan jag gruvar mig för att jag utsätta mig för ett omklädningsrum igen så jag tror att jag ska köpa lite kläder på öppet köp, ta med dom hem, hinka i mig vin, släcka alla lampor och tända ljus och sen ska jag prova kläderna, tror dom kommer passa som ett smäck då :-)


Så det är bara att konstatera det är lång kvar innan man är i form!


Godnatt


// Ankan

Ovido - Quiz & Flashcards