Alla inlägg den 25 mars 2009

Av Ankan - 25 mars 2009 22:15

Har vart på mammografin och tuttarna var rejält tillplattade när jag gick därifrån. När jag kom till väntrummet var det jag och tre tanter som var runt 70 som skulle kollas. Jag gick in som nummer två, kom till en trevlig sköterska som sa du kan ta av dig på överkroppen när vi pratar, jaha  bara att göra som hon säger. Tog av mig tröjan och satte mig på stolen med boobisarna i det fria och hon säger, du får gärna betala med kort, men måste vi ta det nu kan vi inte göra det sen när jag fått på mig kläderna igen tänkte jag men gjorde som hon sa. När det var klart tog hon fram ett måttband, shit nu ska hon mäta hur långa hängbröst jag och tanterna har men det visade sig hon skulle mäta hur stor min tatuering är som jag har ovanför vänster bröst, det kunde vara bly i tatueringen som kunde visa sig i röntgen. När det var klart var det dags att klämma fast ballongerna i röntgen och då menar jag klämma, kändes som bröstet var platt som ett frimärken innan hon gav sig och då säger sköterskan: Nu får du stå helt stilla, ja det kan du ge dig på att jag kommer att göra för annars kommer jag att slita av mig bröstet svara jag, kändes som tutten satt i ett skruvstäd. Allt gick trots allt ganska snabbt och nu är det bara att invänta svar som ska komma inom 4 veckor.Oj vad många olika namn jag har haft på tittsen men kärt barn har många namn:-)


Var och köpte en ny kamera i dag men det fanns inte kvar samma sort som jag fick av mor och far i julklapp så jag fick ta en annan sort för jag måste bara ha en ny. Så nu kommer inte mina päron att få vara med på några fler kort framöver för då kommer dom upptäcka att jag har en annan kamera än den jag fick av dom. Kan börja fotografera de igen om så där 20 år får då kanske minnet har börjat svikta. Om mamma brås på min mormor så är risken att det är färdig flinat för alltid för hennes del in i min kameralins. Mormor fyller 87 år i sommar och är helt klar i knoppen. Hon har 6 egna barn, 19 barnbarn och 26 barnbarnsbarn och hon vet när alla fyller år, sug på den ni! Hon bor kvar hemma i sitt hus och sköter allt själv, har lite ont i höfterna så hon har en rullator som stöd och den sitter hon på när hon ska dammsuga och torka golven, heja mormor!


Nu har jag gått/sprungit 39,76 km sen i söndags, jag är den som har gått mest av alla på hela företaget och mitt lag ligger nu tvåa, det här kommer bli en promenadseger :-)


 Nu är det bara sängen som hägrar! God natt på er!


//Ankan 


Ovido - Quiz & Flashcards