Direktlänk till inlägg 5 mars 2009

Tant Anna!

Av Ankan - 5 mars 2009 21:25

I mitt hus bodde innan mig tant Anna, hon bodde här till hon blev 106 år! Efter hennes död ärvde hennes son på över 70 år huset, han bodde i Stockholm och använde mitt hus som en sommarstuga i Dalarna och var här endast några få veckor om året.


Det var min bror som köpte huset av hans dödsbo och total renoverade det tillsammans med vår pappa. Allt har gjorts om tak, väggar, planlösningen, elen är bytt och nytt värmesystem. Mitt i renovering blir brosans och svägerskans drömhus till salu och de kunde inte låta bli att buda på det huset med. Budgivningen gick bra och helt plötsligt var de ägare av två hus och det var då jag kom in i bilden. Jag hade förälskat mig lite i det här huset när jag var med och hjälpte till så jag gick till banken, fick ett lån och så blev även jag husägare.


Tillbaka till Tant Anna, jag tror hon är här ibland och hälsar på, jag är inte rädd eller ser och hör konstiga saker. Jag känner mig väldigt trygg och trivs bra men vissa saker försvinner ibland och hittas efter ett  tag  på de mest konstiga ställen. Mina glasögon var borta i åtta veckor, jag lovar att jag hade vänt upp och ner på huset flera gånger . Jag har glasögon jämt men jag vägrade köpa nya för jag visste att de måste vara i huset, jag är närsynt så jag klara mig hyfsat utan dom men får huvudvärk i slutet av dagen. Jag hittade dom till slut under min bäddmadrass när jag bytte till rena sängkläder. Det konstiga är att jag hade bytt två gånger innan varför hittade jag dom inte då?  Dom låg dessutom på den sidan i sängen som jag inte sover på, hur hamna dom där och vilken tur att dom låg på den sidan för annars hade jag ju krossat dom.

Kakans tandställning har vart borta en gång innan den jag bloggat om tidigare och den återfanns också under bäddmadrassen!


Jag och Kakan har nu ett stående skämt om att är något borta så tittar man under bäddmadrasserna först! En gång hittade jag min bilnyckel som vart borta i flera veckor i byrån bland dukarna. Jag har ju erkänt att jag är en katastrof på att hålla reda på nyklar men inte ens jag skulle ha lagt den där.


Nä jag tror det är Tant Anna som har lite tråkigt i himlen ibland och kommer hit och driver hyckel med oss:-) Hon hittar väl inte riktigt i huset som det ser ut nu, för där köket var är nu mitt sovrum. Anna kanske hade en skänk där min säng står där hon förvarade sina glasögon och tandprotesen och det är därför saker hamnar under bäddmadrassen. Vad vet jag men nu är det så att Kakans tandställning är borta igen och den ligger inte under madrassen, det  är redan kollat så undra vart hon lagt den? Eller är tandställningsmonstret som har återuppstått?


Den som söker han finner men frågan är vart jag finner den?


Imorgon är det fredag, tjogoooooooooo!


Nu lockar John Blund på mig och jag tänker ligga med han hela natten :-)

// Ankan

 
 
Ingen bild

Stina

5 mars 2009 22:12

Kanske i en sko....hehe
Nej jag tror den ligger på en hylla till vänster i ett skåp.

 
segsliten

segsliten

5 mars 2009 22:28

Ge henne lite tid! Titta under bäddmadrassen om en dag eller två, så ska du se att tandställningen kommer till rätta.
Kram ☺

http://permanentformsvacka.blogspot.com

 
Ankan

Ankan

6 mars 2009 00:10

Tant Anna kanske är som Italienarna, hon låter det mogna ca 10 dagar innan hon kan bsluta vart sakerna ska :-)
Stina inte visste jag att du var Saidas barnbran :-)

http://ankanochkakan.bloggagratis.se

 
Veronika

Veronika

6 mars 2009 11:02

Du kan vara helt lugn när det gäller Anna. Jag har nämligen haft förmånen att få träffa henne genom mitt jobb. Hon var hur trevlig som helst....en riktig krutgumma men glimten i ögat.

Minns att Anna många gånger sa..-Tänk att alla människor ska ha ALLT idag. När jag var liten kunde vi springa flera kilometer bara för att få titta när en bil åkte förbi och såg man ett flygplan var man nöjd i flera dagar....

Tänk vad tiderna förändras. Om vi skulle säga åt våra ungarna att gå ut till vägen och titta på bilar skulle dom väl tror man blivit tokig. Ha ha ha

http://verransblogg.bloggagratis.se

 
Ankan

Ankan

6 mars 2009 21:39

Jag är inte ett dugg orolig för Tant Anna har bara hört positiva saker om henne och hon får gärna vara här om hon bara tar fram tandställningen :-)

http://ankanochkakan

 
Pia

Pia

6 mars 2009 22:10

Helt fantastiskt för det första att hon blev så gammal och trevligt att hon hälsar på er..
Jag tittar i min kristallkula och tror att skenan finns i en låda med något mjukt i ;o)
Kram!

http://anjocapi.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ankan - 18 juni 2009 23:25

Vill önska er alla en riktigt trevlig Midsommar. Tack snälla segsliten för ditt stöd, men jag tycker du kan slappna av lite  med tummar och tår, tävlingen håller på till sista oktober. Annars kommer du få det väldigt jobbigt, jag vill ju inte att din...

Av Ankan - 14 juni 2009 22:09

Här kommer ett litet inlägg fast jag har sommaruppehåll, ett litet gästspel kan man kalla det för. Fast om man tänker på vädret så är det ju höst och jag godkänner mig själv att skriva lite. Förra lördagen bar det av till Motala för att avverka förs...

Av Ankan - 28 maj 2009 21:48

Hej hej, jag har bestämt mig för att ta sommarlov från bloggandet. Jag hinner inte med det nu och om jag hoppas jag kommer tillbaka till hösten uppvilad och med stor inspiration igen, Ha en underbar sommar och var rädda om er!   Kram Ankan ...

Av Ankan - 19 maj 2009 22:31

Läste Tesstamentets blogg i går och skrattde högt åt hennes beskrivning på en moppefärd hon gjort. Jag kom då att tänka på min första och det kan hända att det var den sista moppefärd också. Jag och några kompisar hade cyklat från badplaten till kios...

Av Ankan - 18 maj 2009 21:46

I dag har jag vart på säljkurs på huvudkontoret i Stockholm, den var både bra och nyttig När kursen startade fick vi göra en kortare presentation av oss själva, vart vi kom ifrån och vad vi jobbade med. När jag presenterade mig sa kursledare- Jaha de...

Ovido - Quiz & Flashcards