Direktlänk till inlägg 13 mars 2009

Fredagen den 13:de

Av Ankan - 13 mars 2009 20:43

I dag är min tur dag och ett bevis på att undrens tid än ej är förbi.

Turen började redan i morse, Kakan var på toa och skulle klä på sig när hon ropade: Mamma kom hit! - Vänta lite jag ska bara fixa med mackorna svarade jag. - Nä kom NUUUU skrek Kakan. Så jag gick väl dit och undrade vad det var, Kakan satt på toalocket och skulle sätta på sig jeansen och såg full i fan ut men vad är det undrade jag? Vet du vad jag hittade i fickan på byxorna, jo den här säger hon och tar fram tandställningen! Ja vad säger man, jag börja bara garva. Jeans har blivit tvättade, ihop vikta och inlagda i garderoben under tiden som vi letat som galningar här hemma och idag behaga den dyka upp men vi är glada för det.


På lunchen var jag upp på stan och skulle göra några ärenden, gick förbi en klädaffär och det hängde en jättefin klänning i fönstret. Jag gick in i affären och den fanns i en storlek mindre än jag brukar ha men jag var på gott humör och tänkte det kan ju inte mer än gå åt helvete. Så jag gick in i helvetesrummet, av med kläderna på med klänningen och den satt som ett smäck! Tittade på prislappen och den kosta 899:-, det var mycket mer än vad jag hade tänkt mig men vad fan när den nu satt så bra ska jag bara ha den. Jag gick fram till kassan glad i hågen och skulle betala, då visade det sig att i dag och i morgon så var det 30% på just det märket som klänningen hade så kalaset slutade på 625:- istället :-) Tjohoo!!


På min väg tillbaka till bilen så passerade jag stadens andra sportaffär den jag inte var in på härom dan, jag slank in där med och tror ni inte att jag hittade ett jättefint träningslinne för bara 125:- som också passa, så det fick också följa med hem.


Så nu sitter jag här nöjd, glad och pank men ångrar att jag inte köpt en trisslott när jag ändå var i farten och hade flyt. Kvällen är ju inte slut än så jag får väl panta lite burkar och åka till Statoil och köpa en lott :-)


Nu måste jag ge Leksand lite tur för det behöver dom verkligen!


Kram

Ankan

 
 
Pia

Pia

13 mars 2009 22:44

Din dag var ju som en trisslott "plötsligt händer det".. :o)

http://anjocapi.blogg.se

 
Ankan

Ankan

13 mars 2009 22:51

Kunde inte ha sagt det bättre själv ;.)

http://ankanochkakan

 
Ingen bild

Stina

14 mars 2009 10:58

Vilken bra dag!!!
Nya turdagen för dig alltså:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ankan - 18 juni 2009 23:25

Vill önska er alla en riktigt trevlig Midsommar. Tack snälla segsliten för ditt stöd, men jag tycker du kan slappna av lite  med tummar och tår, tävlingen håller på till sista oktober. Annars kommer du få det väldigt jobbigt, jag vill ju inte att din...

Av Ankan - 14 juni 2009 22:09

Här kommer ett litet inlägg fast jag har sommaruppehåll, ett litet gästspel kan man kalla det för. Fast om man tänker på vädret så är det ju höst och jag godkänner mig själv att skriva lite. Förra lördagen bar det av till Motala för att avverka förs...

Av Ankan - 28 maj 2009 21:48

Hej hej, jag har bestämt mig för att ta sommarlov från bloggandet. Jag hinner inte med det nu och om jag hoppas jag kommer tillbaka till hösten uppvilad och med stor inspiration igen, Ha en underbar sommar och var rädda om er!   Kram Ankan ...

Av Ankan - 19 maj 2009 22:31

Läste Tesstamentets blogg i går och skrattde högt åt hennes beskrivning på en moppefärd hon gjort. Jag kom då att tänka på min första och det kan hända att det var den sista moppefärd också. Jag och några kompisar hade cyklat från badplaten till kios...

Av Ankan - 18 maj 2009 21:46

I dag har jag vart på säljkurs på huvudkontoret i Stockholm, den var både bra och nyttig När kursen startade fick vi göra en kortare presentation av oss själva, vart vi kom ifrån och vad vi jobbade med. När jag presenterade mig sa kursledare- Jaha de...

Ovido - Quiz & Flashcards