Direktlänk till inlägg 14 mars 2009

Lördag eftermiddag!

Av Ankan - 14 mars 2009 17:28

Det gick bra för Kakans lag i handbollen, dom vann alla 4 matcher. Skoj att se dom kämpa där ute på planen tillsammans med sitt lag, gläds åt den som gör mål och peppar den som missar. Jag gillar verkligen lagidrott för man får lära sig att ge och ta, bry sig och visa respekt mot varandra. Även om det är någon som man inte gillar så mycket i laget så ser man till att det funkar på planen och man har ett gemensamt mål och det är att kämpa på planen tillsammans. Målet är att vinna men gör man inte det så för man peppa varandra till nästa match.

Jag har haft mycket nytta av allt detta i livet, på handbollsplanen, privat och på jobbet. Tror att det är jättebra för Kakan som är ensamt barn att få lära sig detta när hon inte behöver ta fajter hemma med syskon, det är nog bra för de flesta.


När handbollen var klar stannade vid Kupolen och inhandlade en pyjamas till Kakan, hon hittade även ett par skor som ville ha men hon fick hon inte för mig för det var kilklack på dom. Jag tycker att hon är för liten för det än, hon blir nio i maj. Vi hade givetvis inte samma uppfattning om skorna så hon stod kvar vid skorna länge och bönade och bad men jag gav mig inte. Försökta förklara att du kan få det när du är tonåring men inte nu men då var jag ju skittöntig och fattade ingenting! Undra hur töntig och hur lite jag begriper när hon är 13, det vill jag föresten inte ha reda på nu, den dagen det bekymret.


När vi åkte hem så släppte jag av Kakan hos farmor och farfar, hon ville träffa dom för det var så länge sedan, jag ska åka och hämta henne nu. Hon har det bra som har både mor och farföräldrar i livet och i närheten men hon uppskattar dom mycket också och dom henne, så skönt att ha det så.


Undra vad vi ska äta i kväll och vem som vinner melodifestivalen?

Ja den som lever får se :-)


Ha en mysig lördagskväll!

Kram

Ankan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ankan - 18 juni 2009 23:25

Vill önska er alla en riktigt trevlig Midsommar. Tack snälla segsliten för ditt stöd, men jag tycker du kan slappna av lite  med tummar och tår, tävlingen håller på till sista oktober. Annars kommer du få det väldigt jobbigt, jag vill ju inte att din...

Av Ankan - 14 juni 2009 22:09

Här kommer ett litet inlägg fast jag har sommaruppehåll, ett litet gästspel kan man kalla det för. Fast om man tänker på vädret så är det ju höst och jag godkänner mig själv att skriva lite. Förra lördagen bar det av till Motala för att avverka förs...

Av Ankan - 28 maj 2009 21:48

Hej hej, jag har bestämt mig för att ta sommarlov från bloggandet. Jag hinner inte med det nu och om jag hoppas jag kommer tillbaka till hösten uppvilad och med stor inspiration igen, Ha en underbar sommar och var rädda om er!   Kram Ankan ...

Av Ankan - 19 maj 2009 22:31

Läste Tesstamentets blogg i går och skrattde högt åt hennes beskrivning på en moppefärd hon gjort. Jag kom då att tänka på min första och det kan hända att det var den sista moppefärd också. Jag och några kompisar hade cyklat från badplaten till kios...

Av Ankan - 18 maj 2009 21:46

I dag har jag vart på säljkurs på huvudkontoret i Stockholm, den var både bra och nyttig När kursen startade fick vi göra en kortare presentation av oss själva, vart vi kom ifrån och vad vi jobbade med. När jag presenterade mig sa kursledare- Jaha de...

Ovido - Quiz & Flashcards