Direktlänk till inlägg 22 mars 2009

Återhämtad!

Av Ankan - 22 mars 2009 12:01

Nu så är jag människa igen, var lik en drottning i fredagsnatt, var lik ett lik igår men det är smällar man får ta. Jag hade så kul, dansade så skorna glödde ja till och med klänningen glödde ett tag, fick tyvärr ett brännhål i den av en cigarett men det går att sy ihop så att det inte syns så det är ingen katastrof.


När jag och min rumskompis till slut gav upp vid halvfem och gick till hotellet så lyckades jag vicka ur min handväska i foajén, ja ni förstår det ramla ur pengar, cigg, läppglans, mobil, läkerol, tuggummi och kameran. Så jag fick lägga mig på alla fyra inför dörren och försöka samla ihop allt och jag skulle ljuga om jag sa att jag hade alla hjärnceller på plats just då. När jag vaknade på morgonen klockan åtta kändes det som jag hade en bäver som blivit dränkt i redbull i käften, när fan flyttade han in i min mun?


Det visade sig tyvärr att jag inte plockat upp min kamera när jag vickade ur väskan men batteriet hade jag, hur har det gått till? Jag vet då inte! Det grämer mig, har ringt till hotellet men de hadde inte fått in någon kamera men dom hade inte hunnit städat överallt så dom fick mitt nummer så nu får jag hoppas på tur!


Filmen blev uppskattad, jag kunde inte sitta på toan när den visades, vi blev uppkallade på scen sen visades filmen när vi stod där! Inte en sportmössa att kunna gömma sig lite utan det var bara att härda ut, men den lockade till några skratt och det var flera som kommenterade den och sa att den var bra. Det var tre kontor som blivit nominerade av totalt 60, våra filmer visades och sedan fick vi varsit diplom där det stod varför just vi utmärkt oss extra bra under 2008 men det var ingen tävling mellan oss tre kontor.


Vi hade konferens på dagen där Lasse Kronèr var värd, han var riktigt rolig och kvick i munnen. Dagen avslutades med att Nike kom och gjorde reklam för deras nya Springskor Nike+ och tror ni inte på fan att vi alla 300 personer fick ett par tillsammans men en Ipod! Vi fick även en utmaning som löd så här:


Målet i tävlingen är inspirerat av OS i Vancouver 2010. Avståndet mellan Göteborg och Vancouver är 7420 km, vilket är distansen varje lag tävlar om att nå först. Det lag som först når målet har vunnit tävlingen! Om inget lag lyckas nå målet vinner det lag som sprungit längst under tävlingsperioden. Lagen har valts ut i förväg och det är viktigt att du väljer det lag som du tillhör. Lycka till!


Det är ett chip som man lägger i ena skon sen ställer man in ipoden och så registreras alla steg man tar. När man sen är klar med sin träningsrunda kopplar man Iopden i datorn och för över sin träningsdata på Nikes hemsida och kan följa hur det går för mitt lag och de övriga lagen och jag har även min personliga träningsdagbok Jag testade i morse när jag gick/ sprang 5,69 km, fungerad hur bra som helst. Jag ställde in den på att jag skulle träna 45 min och sen begav jag mig iväg, det dök upp en röst då och då som talade om hur lång tid det var kvar, hur långt jag sprungit och gav glada tillrop. Allt fungerade toppen. Jag var den första som registrerade sig i mitt lag, vi har nu plats nummer 4, kan tänka mig att de flesta var ganska trötta igår men ska bli spännande att följa detta och se hur många det är som tränar i dag. 


Hittade inte min make denna gången heller, är nog inte lätt att få tag i mig när jag far runt som en duracellkanin som druckit vodka/redbull men fan så kul jag hade.

Kram  


 
 
stina

stina

22 mars 2009 17:21

Vilken trevlig kväll du verkar haft, och vilken kanonbra present!!! Ipod har jag men skulle behöva nya skor, märkte jag när jag gav mig ut på en runda i morse.
Du tror inte att du tagit ur batteriet till kameran för att ladda upp det? Så kameran typ ligger på en stol där du böjde dig för att hitta kontakten.....hehe

http://www.lurkarna.blogspot.com

 
segsliten

segsliten

22 mars 2009 18:06

Kul med presenter! Mindre roligt att komma hem en kamera fattigare. Hoppas att du inte hade några pinsamma bilder i den. Tänk om upphittaren ger sig på utpressning eller lägger ut dem på nätet!!! Det skulle ju i så fall bara vara fööör mycket!
Kram ☺

http://permanentformsvacka.blogspot.com

 
Ankan

Ankan

22 mars 2009 18:14

Inga pinsamma bilder i kamran som tur är så jag känner mig.Stina spådam jag hade inte laddaren med mig så nu tror jag du har fel:-)

http://ankanochkakan

 
anne

anne

22 mars 2009 20:26

det där låter som en fest som heter duga! Bäver i mun är priset man får betala för dem!

Otroligt generös present ni fick, det är väl bara att anta utmaningen och göra allt för att vinna. Lycka till!

http://annnne.blogg.se

 
Veronika

Veronika

22 mars 2009 20:34

Men hallå, vilka grejer det finns nu förtiden. Jag säger som en gammal farbror på jobbet...-Allt är så amerikaniserat nu förtiden :D

http://verransblogg.bloggagratis.se

 
Veronika

Veronika

22 mars 2009 20:36

Förresten!!! Hoppas du får tillbaka kameran. Dom bilderna vill vi se! ;)

http://verransblogg.bloggagratis.se

 
segsliten

segsliten

23 mars 2009 14:29

Du har något att hämta inne hos mig!
Kram ☺

http://permanentformsvacka.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ankan - 18 juni 2009 23:25

Vill önska er alla en riktigt trevlig Midsommar. Tack snälla segsliten för ditt stöd, men jag tycker du kan slappna av lite  med tummar och tår, tävlingen håller på till sista oktober. Annars kommer du få det väldigt jobbigt, jag vill ju inte att din...

Av Ankan - 14 juni 2009 22:09

Här kommer ett litet inlägg fast jag har sommaruppehåll, ett litet gästspel kan man kalla det för. Fast om man tänker på vädret så är det ju höst och jag godkänner mig själv att skriva lite. Förra lördagen bar det av till Motala för att avverka förs...

Av Ankan - 28 maj 2009 21:48

Hej hej, jag har bestämt mig för att ta sommarlov från bloggandet. Jag hinner inte med det nu och om jag hoppas jag kommer tillbaka till hösten uppvilad och med stor inspiration igen, Ha en underbar sommar och var rädda om er!   Kram Ankan ...

Av Ankan - 19 maj 2009 22:31

Läste Tesstamentets blogg i går och skrattde högt åt hennes beskrivning på en moppefärd hon gjort. Jag kom då att tänka på min första och det kan hända att det var den sista moppefärd också. Jag och några kompisar hade cyklat från badplaten till kios...

Av Ankan - 18 maj 2009 21:46

I dag har jag vart på säljkurs på huvudkontoret i Stockholm, den var både bra och nyttig När kursen startade fick vi göra en kortare presentation av oss själva, vart vi kom ifrån och vad vi jobbade med. När jag presenterade mig sa kursledare- Jaha de...

Ovido - Quiz & Flashcards