Alla inlägg under mars 2009

Av Ankan - 21 mars 2009 21:51

Hade så kul igår, la mig fem och gick upp åtta i morse så nu är jag väldigt trött i ögat. Orkar inte blogga nu men jag återkommer i morgon.


Kram

Av Ankan - 18 mars 2009 23:17

Skjutsade Kakan till mina päron vid 18,00 tiden, åkte sedan tillbaka till jobbet och rensade upp det sista som var kvar på skrivbordet, kom hem för en timme sen.


Har packat väskan, tagit reda på vad hotellet heter, har fått mina tågbiljetter, har inte vart på bolaget men hittade några cider i kylen så nu är jag i fas igen. Måste bara komma ihåg att köpa strumpor i morgon för min tvättmaskin är säkert som era, käkar upp en strumpa! Har säkert 15 st omaka strumpor som ligger och väntar på sin make men den dyker aldrig upp, det är precis som med mig.


Vi kommer att vara ca 300 personer på festen på fredag, vi samlas från alla kontoren i Sverige. Det kommer att vara prisutdelningar under middagen om vem som varit 2008 års chef, säljare, kundansvarig, framgångsrikaste kontoret och så var det några fler priser som jag inte kommer ihåg. Det kontor jag tillhör är nominerad till priset framgångsrikaste kontoret, vi spelade in en plojfilm i förra veckan om varför vi blivit det. Vår film kommer att visas under middagen tillsammans med de två andra nominerade  kontorens filmer. Jag tror jag kommer att bli akut bajsnödig när de visar vår film och kommer sitta på toan tills den har visats klart, jag gör mig inte riktigt bra på film. Jag är vackrast när det skymmer och inte i strålkastarljus, så är det bara.


Nu ska jag ta mig en dusch och raka av mig vinterkostymen, där är ju snart vår.


Ha en trevlig helg när den kommer, hörs på söndag igen!


Kram

Ankan



Av Ankan - 17 mars 2009 21:58

Jobbade över i dag, passade på eftersom Kakan blev hämtad av sin pappa på fritids för de skulle iväg till sporthallen och bada. Jag fick undan en hel del av det som jag legat efter med och kände mig nöjd, jag hoppade till och med över träningen vilket kändes så där men jag tänkte att jag kan ta igen det senare i veckan. Men så kommer jag plötsligt på att det kan jag ju inte alls, jag missar ju dessutom träningen både på torsdag och fredag för då är jag i Göteborg med jobbet, som en blixt från klarblå himmel inser jag att jag har noll koll på min privatliv.


Jag vet inte när tåget går på torsdag för biljetterna har kommit till kontoret i Falun, jag vet inte när vi kommer hem på lördag, jag vet inte vad hotellet heter där vi ska bo, jag har inte tvättat, jag har inte vart på bolaget, jag har inte bokat bort en tjejträff i morgon kväll som är bokad sedan länge men som jag inser nu att jag inte hinner med, jag har dessutom boka in en fika med en annan vän i morgon som jag också måste avboka, jag har inte bokat ny tid för ombesiktning av bilen. Shit vad är det som händer mer koll än så här brukar jag ha, får lägga i sexans växel i morgon och göra ett ryck och räta ut en del frågetecken.


Jag har ju i alla fall köpt en klänning till fredag kvällens personalfest alltid något, hoppas bara att jag hinner dricka mig lite snygg i den innan jag somnar. Nä då jag ska inte sova, bjuder jobbet på fest med tre rätters middag med underhållning, har hyrt in en DJ till klockan fem på morgon och gett mig den stora äran att vara med ska jag  riva hela haket, såklart!


Ska gå och sätta på tvättmaskinen, det är det närmaste en påsättning jag kommer!


Fridens gott folk

Ankan

 
Av Ankan - 16 mars 2009 21:58

Fick i dag reda på att en ungdomsväns make har avlidit i cancer. Vi har inte haft kontakt på många år men vi hittade varandra på FB för några månader sen och i dag hittade jag hennes blogg där jag kunde läsa om hennes och makens kamp mot sjukdomen. Jag har läst i flera timmar och tårarna har runnit men jag har även skrattat. Vännen är svensk lärarinna och skribent så hon kan det svenska språket och vet hur man slänger sig med orden.


Även fast jag varken har träffat maken eller barnen och inte heller henne på många år så gick luften ur mig helt, vad ska jag skriva om just nu? Allt känns ganska banalt och värdelöst. Men jag återkommer i morgon när allt har fått sjunka in lite.


Ha det bra


// Ankan

Av Ankan - 15 mars 2009 20:00

Det blev ju ingen grå tråkig dag utan en underbar vårdag med takdropp. När jag vaknade och skrev första inägget var det grått och trist ute och eftersom jag nästan aldrig kollar in vädret i tv eller tidningar så trodde jag att det skulle vara så hela dagen men som tur var hade jag jättefel. Detta innbar  att jag struntade i att gå till jobbet och struntade i städningen, istället gick jag och Kakan ut och njöt av fina vädret.


Vi gjorde snöänglar, hade snöbollskrig, grillade korv och solade mot husväggen, oj oj vad man har längtat efter detta. När jag låg ner och gjorde min snöängel och tittade upp mot eken som står på min tomt vart det ännu mer uppenbart hur gigantisk stor den är, undra just hur gammal den är? Den skulle lätt krossa huset om den skulle rasa det är i alla fall säkert, hoppas det aldrig sker!

Det gick inge bra på träningen blev snurrig och yr, tänkte ett tag kliva av men det är inte riktigt min grej så jag plågade mig igenom passet, känner mig yr än.


Nu ska jag slappa i  soffan en stund sen blir det sängen.


// Ankan

Av Ankan - 15 mars 2009 10:09

Vad gör man en grå tråktig söndag? Ska städa lite sen ska jag åka ner till jobbet och få bort en del administration som jag ligger efter med. Det har vart jätte intensivt i en månadstid nu, har anställt 22 personer  och det är mycket uppgifter som ska in i systemet som jag inte riktig har hunnit med men jag ska ta tag i det nu.Det är jätteroligt att vi kan fortsätta anställa personal i dessa tider, så det är nog ett lyxproblem att jag inte hinner med :-) 


Ska träna vid fyra, tänk att träningen är något man längtar efter nu och tur är väl det eftersom jag ska göra tjejklassikern. Lärarinnan kommer hit i kväll och vi ska anmäla oss till cyklingen så nu kommer det bli på allvar. Tycker faktiskt att det ska bli riktigt roligt! Måste bra fixa en cykel för jag tänker inte trampa runt på min tre växlade cykel i 9 mil.


Nähä om jag nu ska hinna med allt som ska göras idag så är det bäst att jag sätter igång.


Ha en bra dag!

// Ankan

Av Ankan - 14 mars 2009 22:24

Har precis nattat en arg, förbannad och stortjutandes dotter, det var inte rätt låt som vann enligt henne och jag håller med.- Mamma alla utan Malena och Caroline får vinna men vinner någon av dom ska jag aldrig mer titta på melodifestivalen sa hon innan svenska folket röster skulle läsas upp.  När slutvinnaren var klar stortjöt Kakan, skrek och gapade - Jag ska aldrig mer titta på det här skitprogrammet, det måste ha vart Kungen som ringt in och röstat 1000 ggr för han har mycket pengar och Malena fick bara en 12:a av juryn och det var från Stockholm, så det måste vara så. Jag försökte hålla mig för skratt men det var inte lätt kan jag lova:-)


Tingeling tingeling var kvällens höjdpunkt!

//Ankan

Av Ankan - 14 mars 2009 17:28

Det gick bra för Kakans lag i handbollen, dom vann alla 4 matcher. Skoj att se dom kämpa där ute på planen tillsammans med sitt lag, gläds åt den som gör mål och peppar den som missar. Jag gillar verkligen lagidrott för man får lära sig att ge och ta, bry sig och visa respekt mot varandra. Även om det är någon som man inte gillar så mycket i laget så ser man till att det funkar på planen och man har ett gemensamt mål och det är att kämpa på planen tillsammans. Målet är att vinna men gör man inte det så för man peppa varandra till nästa match.

Jag har haft mycket nytta av allt detta i livet, på handbollsplanen, privat och på jobbet. Tror att det är jättebra för Kakan som är ensamt barn att få lära sig detta när hon inte behöver ta fajter hemma med syskon, det är nog bra för de flesta.


När handbollen var klar stannade vid Kupolen och inhandlade en pyjamas till Kakan, hon hittade även ett par skor som ville ha men hon fick hon inte för mig för det var kilklack på dom. Jag tycker att hon är för liten för det än, hon blir nio i maj. Vi hade givetvis inte samma uppfattning om skorna så hon stod kvar vid skorna länge och bönade och bad men jag gav mig inte. Försökta förklara att du kan få det när du är tonåring men inte nu men då var jag ju skittöntig och fattade ingenting! Undra hur töntig och hur lite jag begriper när hon är 13, det vill jag föresten inte ha reda på nu, den dagen det bekymret.


När vi åkte hem så släppte jag av Kakan hos farmor och farfar, hon ville träffa dom för det var så länge sedan, jag ska åka och hämta henne nu. Hon har det bra som har både mor och farföräldrar i livet och i närheten men hon uppskattar dom mycket också och dom henne, så skönt att ha det så.


Undra vad vi ska äta i kväll och vem som vinner melodifestivalen?

Ja den som lever får se :-)


Ha en mysig lördagskväll!

Kram

Ankan

Ovido - Quiz & Flashcards